Ιπποδρομιακές ειδήσεις σε τίτλους:

«Ιπποδρομίες», ο Ελληνικός ιστοχώρος των ιπποδρομιών, http://ippodromiaka-nea.blogspot.gr/ - email επικοινωνίας: ippodromies@yahoo.gr

Τρίτη 5 Ιουλίου 2011



Στον εφαρμοστικό Νόμο οι Διατάξεις για τον Ιππόδρομο


Η ψήφιση του εφαρμοστικού Νόμου για το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα είναι γεγονός και αποτελεί και επίσημα πλέον Νόμο του Κράτους, αφού την περασμένη εβδομάδα το Ελληνικό Κοινοβούλιο υπερψήφισε τις προτάσεις του Υπουργείου Οικονομικών. Στις Διατάξεις λοιπόν του νέου Νόμου και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο Ζ’ («Λοιπές Διατάξεις»), στο άρθρο 47 («Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος») περιελήφθησαν όλες οι ρυθμίσεις για τον Ελληνικό Ιππόδρομο οι οποίες είχαν αρχικά ενταχθεί στο Νομοσχέδιο για τα τυχερά παιχνίδια (στο άρθρο 35) το οποίο βρίσκεται ακόμα υπό εξέταση. Εξαιτίας των δυσκολιών που παρατηρήθηκαν και της σημαντικής χρονοτριβής για την έγκριση του Νομοσχέδιου για τα τυχερά παιχνίδια από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ενόψει μάλιστα και της επικείμενης πώλησης του ΟΔΙΕ) πιθανότατα αποφασίστηκε οι Διατάξεις που αφορούν στον Ιππόδρομο να ενσωματωθούν στον πρόσφατα ψηφισθέντα εφαρμοστικό Νόμο. Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως η πλειοψηφία αυτών των Διατάξεων είχαν παρουσιαστεί πριν μερικούς μήνες στη Δημόσια Διαβούλευση, εκεί όπου συμμετείχαν και οι «Ιπποδρομίες» με ολοκληρωμένη πρόταση και στις δύο φάσεις διεξαγωγής της Διαβούλευσης. Υπήρξαν πάντως και ορισμένες τροποποιήσεις τις οποίες εντοπίσαμε και φυσικά θα σχολιάσουμε:

Στο άρθρο 47 παρ 1 περίπτωση (β) προστέθηκε το εξής (επισημαίνεται με έντονα γράμματα):

«…ποσοστό 25 % για έπαθλα ιπποδρομιών, και με ανώτατο όριο που θα ορίζεται κατά ποσοστό επί του συνόλου των ακαθάριστων εισπράξεων με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού κατόπιν εισηγήσεως της Ε.Ε.Ε.Π.. Επί στοιχήματος που αφορά αλλοδαπές ιπποδρομίες ή ιπποδρομίες που διενεργούνται με ηλεκτρονικά μέσα, και εν γένει επί κάθε στοιχήματος ή παιγνίου πλην αυτών των ημεδαπών ιπποδρομιών, το ποσοστό αυτό αποδίδεται απευθείας στο λογαριασμό επάθλων της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδος…»

Η προσθήκη αυτή πιθανότατα αναφέρεται για τις περιπτώσεις διαφοροποίησης της γκανιότας ώστε να υπάρχει ένα πλαφόν στα έσοδα του Λογαριασμού Επάθλων και να αποφευχθεί η απώλεια εσόδων για το Δημόσιο. Πρακτικά δε φαίνεται να επηρεάζει αρνητικά η προσθήκη του συγκεκριμένου εδάφιου.

Στο άρθρο 47 παρ 2 προστέθηκε εξολοκλήρου το εξής (επισημαίνεται με έντονα γράμματα):

«…2. Η παρ. 2 του άρθρου 5 του α.ν. 598/1968 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Ομοίως ο Ο.Δ.Ι.Ε. για τη βελτίωση των συνθηκών διεξαγωγής του αμοιβαίου Ιπποδρομιακού Στοιχήματος και τη διασφάλιση των Φιλίππων, μπορεί, με αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου και ύστερα από έγκριση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, να επιχορηγεί τους ιδιοκτήτες δρομώνων ίππων κατά συνολικό ποσοστό μέχρι ένα τοις εκατό (1%) επί των ακαθάριστων εισπράξεων των αμοιβαίων στοιχημάτων που διεξάγονται από τον Οργανισμό, εκτός από το πρόσθετο αμοιβαίο στοίχημα (sweepstake), για την αντιμετώπιση έκτακτων δαπανών συντήρησης των ίππων αυτών. Η επιχορήγηση αυτή θα είναι δυνατή, εφόσον η προηγούμενη εταιρική χρήση υπήρξε κερδοφόρα και δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά ποσοστό το δέκα τοις εκατό (10%) των κερδών αυτής. Η επιχορήγηση θα διανέμεται μέσα στην επόμενη από την κερδοφόρα χρήση και το μισό ποσό αυτής θα διανέμεται υποχρεωτικά στους προπονητές, αναβάτες και σταβλίτες, με βάση συντελεστές που θα ορίζονται εκάστοτε με αποφάσεις του Δ.Σ. της Ο.Δ.Ι.Ε. Α.Ε..»…»

Εδώ έχουμε μία νέα «μεγάλη είδηση»: τη δυνατότητα της επιχορήγησης από τον ΟΔΙΕ των ιδιοκτητών δρομώνων ίππων καθώς επίσης και των επαγγελματιών (προπονητές, αναβάτες και σταβλίτες) με κάποιο ποσοστό από τα κέρδη του. Η επιχορήγηση θα μπορεί να λαμβάνει χώρα στην αμέσως επόμενη εταιρική χρήση του Οργανισμού (δηλαδή αν για παράδειγμα ο Ιππόδρομος εμφανίσει φέτος κέρδη τότε είναι δυνατή αυτή η επιχορήγηση στο επόμενο έτος) και δε θα μπορεί να ξεπερνά το 10,00% των κερδών του. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως το μισό ποσό αυτής της επιχορήγησης θα διανέμεται υποχρεωτικά στους επαγγελματίες ενώ το «μελανό σημείο» κατά τη γνώμη μας είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη επιχορήγηση θα γίνεται με βάση ποσοστό επί των ακαθάριστων εισπράξεων του ΟΔΙΕ το οποίο δε θα μπορεί σε καμία περίπτωση με βάση το νέο Νόμο να ξεπερνά το 1,00% των ακαθάριστων εισπράξεών του. Αυτό το τελευταίο, με τον τρόπο μάλιστα που διατυπώνεται στο νέο Νόμο, μάλλον προοιωνίζεται προσεχώς νέα – περαιτέρω – αύξηση της γκανιότας προκειμένου να δοθούν αυτά τα χρήματα…

Στο άρθρο 47 παρ 3 περίπτωση (δ) προστέθηκε το εξής (επισημαίνεται με έντονα γράμματα):

«…δ) Η εγκατάσταση και εκμετάλλευση τεχνικών – ψυχαγωγικών ή τυχερών παιγνίων με παιγνιομηχανήματα στις εγκαταστάσεις του και μέσω του δικτύου του, καθώς και η διεξαγωγή αμοιβαίων στοιχημάτων επί ιπποδρομιών που διενεργούνται με ηλεκτρονικά μέσα, εφόσον επιτρέπεται και σύμφωνα με τις διατάξεις που διέπουν τη λειτουργία τους.»…»

Η βελτίωση της διατύπωσης με την προσθήκη των παραπάνω φράσεων δεν προσθέτει κάτι καινούργιο και ουσιαστικά «δίνει το πράσινο φως» για τη διάθεση και την εκμετάλλευση πάσης φύσεως παιγνιομηχανημάτων τόσο στις εγκαταστάσεις του ΟΔΙΕ όσο και στα πρακτορεία του, ενώ με την ψήφιση του Νομοσχεδίου για τα τυχερά παιχνίδια – και εφόσον τελικά συμπεριληφθεί στις Διατάξεις του – θα μπορεί να δραστηριοποιηθεί και στο Διαδίκτυο ή και σε άλλες μορφές στοιχηματισμού εξ αποστάσεως (πχ στοιχηματισμός με χρήση κινητών τηλεφώνων).

Τέλος, στο άρθρο 47 παρ 5 απαλείφθηκε το εξής (επισημαίνεται με έντονα γράμματα):

«…«Με κανονισμούς που καταρτίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού (μετά από εισήγηση της Ε.Ε.Ε.Π.) και εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορούν να ρυθμίζονται:
α) η οργάνωση και λειτουργία των αμοιβαίων στοιχημάτων της Ο.Δ.Ι.Ε. Α.Ε. και β) η σύσταση πρακτορείων στοιχημάτων και παιγνίων της Ο.Δ.Ι.Ε. Α.Ε. και τα της λειτουργίας αυτών.»…»

Με την απαλοιφή τελικά της υποχρέωσης εισήγησης από πλευράς της Ε.Ε.Ε.Π. (Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων) απλουστεύονται περισσότερο οι διαδικασίες και συνεπώς πρέπει να αντιμετωπιστεί και αυτό ως θετική εξέλιξη.

Η δική μας αίσθηση είναι πως έχει πια «κλειδώσει» – σε επίπεδο πολιτικής βούλησης τουλάχιστον – η πώληση του Ιπποδρόμου και ένα από τα «εμπόδια» στην προσπάθεια για την υλοποίηση της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης δείχνει μάλλον να παρακάμπτεται (σε ο, τι αφορά στα ζητήματα ρύθμισης της λειτουργίας του Οργανισμού τα οποία ήδη ψηφίστηκαν). Αναμένεται να υπάρξουν πάντως κι εδώ κάποια προβλήματα, ίσως μάλιστα αρκετά σημαντικά (ένα από τα βασικότερα που «εντοπίσαμε» αφορά στο μονοπωλιακό χαρακτήρα που προσπαθεί να δώσει στον ΟΔΙΕ το ψηφισθέν Νομοσχέδιο) ενώ θα πρέπει να τονίσουμε ιδιαίτερα και με κάθε τρόπο πως η εναρμόνιση του Κώδικα Ιπποδρομιών με τις ισχύουσες πλέον Διατάξεις του νέου εφαρμοστικού Νόμου αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση άμεσης προτεραιότητας προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή ροή των ιπποδρομιών. Για παράδειγμα, όλοι ζήσαμε τον περασμένο Δεκέμβριο τα θλιβερά γεγονότα που οδήγησαν στο κλείσιμο του Ιπποδρόμου μετά από την άστοχη και απολύτως εσφαλμένη απόφαση της Φιλίππου Ένωσης να επιχειρήσει να αναδιανείμει τα ποσοστά των επαγγελματιών. Φανταστείτε δηλαδή την περίπτωση ο ΟΔΙΕ να αποφασίσει να επιχορηγήσει τους επαγγελματίες και παράλληλα η ΦΕΕ με απόφασή της να μπορεί να μειώσει τα ποσοστά τους! Με άλλα λόγια, αναμένουμε άμεσα από την Πολιτική Ηγεσία την ανάληψη «ριζοσπαστικότερων» πρωτοβουλιών που έχουν να κάνουν σαφέστατα με την αφαίρεση πλήθους σημερινών δικαιωμάτων και αρμοδιοτήτων της Φιλίππου Ένωσης, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε κατάργησή της, αν τελικά αυτό κριθεί ως συμφέρον για τις Ελληνικές ιπποδρομίες. Σε διαφορετική περίπτωση, οι «τριβές» και οι αντιπαραθέσεις που αναμένονται με μαθηματική ακρίβεια να δημιουργηθούν στο άμεσο μέλλον (μιας και με την ψήφιση του εφαρμοστικού Νόμου και με την παράλληλη ισχύ των σημερινών Γενικών Διατάξεων και του Κώδικα Ιπποδρομιών έχουμε πλέον αλληλεπικαλυπτόμενους τομείς ευθύνης και δράσης μεταξύ ΟΔΙΕ και ΦΕΕ και ως εκ τούτου θεωρείται πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να ξεσπάσουν νέες μεγάλες «αναταραχές» στο Μαρκόπουλο) θα επηρεάσουν πολύ σημαντικά το ήδη τεταμένο κλίμα στο Μαρκόπουλο και θα δυσχεράνουν ακόμα περισσότερο τις προσπάθειες που γίνονται για την πώληση του Ιπποδρόμου. Άλλωστε, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι να διευθετηθούν όλα εκείνα τα επιμέρους ζητήματα που αποτελούν «αγκάθια» και τροχοπέδη στις εξελίξεις. Αν μη τι άλλο πάντως, ένα – έστω μικρό – βήμα έγινε προς την κατεύθυνση της μετάβασης του ΟΔΙΕ σε άλλο ιδιοκτησιακό καθεστώς...

Σημ. «Ιπποδρομιών»: Λόγω της μεγάλης έκτασης της ανάλυσης των προτάσεων των «Ιπποδρομιών» κατά τη φάση της Δημόσιας Διαβούλευσης, δεν ήταν δυνατή η παράθεσή τους στο σημερινό δημοσίευμα.  Όσοι αναγνώστες πάντως θέλετε να έχετε πλήρη ενημέρωση μπορείτε να διαβάσετε τα σχετικά άρθρα:







 «Ιπποδρομίες»

Παρακολουθήστε σε video την ιπποδρομία 2011 Coral Eclipse


Νικητής ίππος: So You Think

So You Think
   
2011 Coral Eclipse
«Ιπποδρομίες»

Παρακολουθήστε σε video την ιπποδρομία 2011 Coral Charge (Sprint Stakes)


Νικητής ίππος: Night Carnation

Night Carnation
  
2011 Coral Charge (Sprint Stakes)
«Ιπποδρομίες»

Παρακολουθήστε σε video την ιπποδρομία 2010 Weatherbys Super Sprint


Νικητής ίππος: Temple Meads

Temple Meads
  
2010 Weatherbys Super Sprint
«Ιπποδρομίες»

Ιπποδρομίες Α.Ε. - επίσημη ιστοσελίδα

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Ο καιρός ΤΩΡΑ (Μαρκόπουλο)

Οι «Ιπποδρομίες» στο YouTube

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Οι «Ιπποδρομίες» στο Facebook

Αρχείο δημοσιευμάτων «Ιπποδρομιών»