Ιπποδρομιακές ειδήσεις σε τίτλους:

«Ιπποδρομίες», ο Ελληνικός ιστοχώρος των ιπποδρομιών, http://ippodromiaka-nea.blogspot.gr/ - email επικοινωνίας: ippodromies@yahoo.gr

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011


 Η Ελληνική Ιπποδρομιακή κρίση και το «σπιράλ του θανάτου»

άρθρο του Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκη



Κατά καιρούς έχουν γίνει πάμπολλες αναλύσεις γύρω από τα αίτια της φθίνουσας ιπποδρομιακής δραστηριότητας στην Ελλάδα καθώς και για τους τρόπους διεξόδου από την «ιπποδρομιακή εγχώρια κρίση». Πολλές σκέψεις, ιδέες και προτάσεις έχουν κατατεθεί, αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα έχουν ειπωθεί μέχρι σήμερα ενώ από την άλλη ας μην ξεχνάμε ότι – υποτίθεται τουλάχιστον πως – επίκεινται κι «εξελίξεις» σε ο, τι αφορά στη μετάβαση του Ιπποδρόμου σε ιδιωτικά χέρια.

Μέχρι πρότινος είχα την ακλόνητη πεποίθηση πως με κατάλληλο σχεδιασμό, με χρονοδιάγραμμα και – κυρίως – με πολλή αγάπη και ατέλειωτη δουλειά είναι δυνατό να αναστραφεί πλήρως αυτό το δυσμενές κλίμα και σε βάθος χρόνου ο Ιππόδρομος να αποτελεί μία από τις πλέον κερδοφόρες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις στη χώρα. Σήμερα, έχω καταλήξει στη θλιβερή διαπίστωση πως οι Ελληνικές Ιπποδρομίες έχουν ήδη εισέλθει σε ένα «σπιράλ θανάτου» και ειλικρινά ομολογώ πως δε θέλω να σκέφτομαι τις συνέπειες στο μέλλον…

Οι λόγοι που με έκαναν να φτάσω σε αυτό το οδυνηρό συμπέρασμα θα αναλυθούν διεξοδικά παρακάτω. Κατ’ αρχάς, θα πρέπει προτού ξεκινήσουμε την ανάλυσή μας να διαχωρίσουμε δύο «οπτικές», δύο διαφορετικές μεθόδους παρατήρησης των συμπτωμάτων της «Ελληνικής ιπποδρομιακής κρίσης»: τη «μικροσκοπική» και τη «μακροσκοπική». Για να γίνει αυτό πιο κατανοητό, ως «μικροσκοπική» παρατήρηση των φαινομένων εννοούμε τη διαχρονική παρατήρηση των οικονομικών μεγεθών του Οργανισμού (ΟΔΙΕ), την πορεία των εσόδων του σε βάθος χρόνου, την επιχειρησιακή όσο κι επιχειρηματική εξέλιξή του και γενικότερα ο, τι αφορά σε αυτή καθαυτή τη λειτουργία του. Με τον όρο «μακροσκοπική» παρατήρηση τώρα, εννοούμε τη μελέτη της θέσης του ΟΔΙΕ ως μίας αυτοτελούς επιχείρησης μέσα στο ευρύτερο οικονομικό – επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και επιπλέον την διεξοδικότερη παρατήρηση της γενικότερης οικονομικο-πολιτικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα και τις προοπτικές που «δείχνουν» οι προβλέψεις για την Ελληνική οικονομία, κάτι που ασφαλώς αντανακλά τόσο στο γενικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται ο ΟΔΙΕ όσο και στους ίδιους τους πολίτες – φιλίππους – πελάτες του.

Προκειμένου να γίνει απόλυτα αντιληπτή αυτή η θέση, φανταστείτε έναν άνθρωπο ο οποίος διαθέτει τις καλύτερες τροφές για την επιβίωσή του, το ανετότερο κατάλυμα διαμονής και γενικότερα ο, τι θεωρείται απαραίτητο για την ήσυχη και πολυτελή διαβίωσή του. Αν σε αυτόν τον άνθρωπο αποστερήσουμε το οξυγόνο, έχει καμία ελπίδα επιβίωσης; Μπορεί να ζήσει σε αυτήν την περίπτωση έστω κι ένα λεπτό, παρότι είχε όλες τις υπόλοιπες προϋποθέσεις για μία άνετη και ήρεμη ζωή; Κάτι αντίστοιχο λοιπόν συμβαίνει σήμερα και με τις Ελληνικές Ιπποδρομίες: ακόμα δηλαδή κι αν εφαρμοστούν όλες εκείνες οι κατάλληλες προϋποθέσεις και γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την ανάκαμψή τους, η γενικότερη οικονομική δυσπραγία και η διαρκής δραματική συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών (η «απουσία οξυγόνου» δηλαδή εν προκειμένω) είναι ο καθοριστικός παράγοντας που κατά τη γνώμη μου ωθεί το άθλημα των Ιπποδρομιών προς αφανισμό.

Επειδή η «μικροσκοπική» παρατήρηση της Ελληνικής ιπποδρομιακής κρίσης έχει γίνει πολλές φορές και από πολλούς – κατά καιρούς, εκτιμώ πως δεν είναι σκόπιμο να επαναλαμβανόμαστε. Εξάλλου, οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί προ πολλού για την ανάκαμψη των Ελληνικών Ιπποδρομιών είναι ικανές να βγάλουν από το αδιέξοδο και να δώσουν την απαραίτητη «ώθηση», με την απαραίτητη προϋπόθεση φυσικά πως το οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον στο οποίο θα εφαρμοστούν αυτές οι αλλαγές είναι υγιές και σταθερό. Επειδή όμως και αυτό έχει εκλείψει σήμερα, γι’ αυτό είναι χρήσιμη η «μακροσκοπική» παρατήρηση της Ελληνικής ιπποδρομιακής κρίσης:

Ξεκινώντας την ανάλυσή μας με μία μικρή ιστορική αναδρομή, θα μπορούσαμε να πούμε πως τα «ειδικά», τα «εσωτερικά» προβλήματα του Ελληνικού Ιπποδρόμου υπήρχαν από τόσο παλιά, σχεδόν θα λέγαμε πως δημιουργήθηκαν από τη σύσταση και λειτουργία του. Θέματα όπως αυτό της αξιοπιστίας των διαδρομών και του ελέγχου τους, του ντόπινγκ, των αναχρονιστικών Γενικών Διατάξεων και Κανόνων, του κακού αγωνιστικού προγράμματος και πολλών άλλων που είναι σε όλους τους φιλίππους γνωστά απασχολούσαν διαχρονικά την ιπποδρομιακή κοινή γνώμη και δημιουργούσαν ανέκαθεν αρνητικές εντυπώσεις σε όλους τους φιλίππους. Παρόλα αυτά όμως, υπήρξαν «χρυσές εποχές» για τον Ελληνικό Ιππόδρομο καίτοι τα φαινόμενα αυτά εξακολουθούσαν και τότε να υφίστανται. Το ερώτημα που τίθεται εύλογα σε αυτό το σημείο: «Πώς συνέβαινε αυτό;», δηλαδή πώς μπορούσε επί τόσα χρόνια ο Ελληνικός Ιππόδρομος να καταφέρνει να «επιβιώνει» κόντρα στη λειτουργία ενός «σαθρού θεσμικού υπόβαθρου» κι εν μέσω αλλεπάλληλων κρουσμάτων σήψης και διαφθοράς, έχει μία και μόνη – κατά τη γνώμη μου – απλή απάντηση: ο Ιππόδρομος άντεξε μέχρι το εκείνο σημείο που η γενικότερη εγχώρια οικονομική κατάσταση του το επέτρεψε…

Τι σημαίνει αυτό; Μα, πολύ απλά, όσο «κυκλοφορούσε χρήμα στην αγορά» (είτε αυτό το ονομάσουμε «μαύρο» ή γενικότερα όσο υπήρχε μία κάποιου επιπέδου οικονομική ευμάρεια των πολιτών) ακόμα και η συνεχιζόμενη κάμψη που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια στα έσοδα του ΟΔΙΕ, παρότι «έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου», εν τούτοις δεν ήταν ικανή από μόνη της να επιφέρει το «ολέθριο πλήγμα» στις Ελληνικές Ιπποδρομίες, για αυτό και άντεξαν τόσο. Τη «χαριστική βολή» τελικά ήρθε να δώσει η τραγική οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει σήμερα όλοι οι Έλληνες (και δη οι φίλιπποι, που εδώ μας ενδιαφέρουν  για την ανάλυσή μας) μαζί με τις υπάρχουσες εγχώριες οικονομικο-πολιτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν και συνεχίζουν να διαμορφώνονται καθημερινά και που δυστυχώς απ’ ο, τι φαίνεται πρόκειται να επηρεάσουν ακόμα περισσότερο αρνητικά την εξέλιξη των πραγμάτων στο μέλλον. Σ’ αυτά βεβαίως θα πρέπει να προσθέσουμε και όλους τους υπόλοιπους καθοριστικούς παράγοντες που συνηγόρησαν άμεσα ή έμμεσα στη δημιουργία ενός «ασφυκτικού κλίματος» για τις Ελληνικές Ιπποδρομίες.

Αυτούς τους παράγοντες, μαζί με την υπόλοιπη «μακροσκοπική» παρατήρηση της Ελληνικής ιπποδρομιακής κρίσης θα τους εξετάσουμε με λεπτομέρειες στο άλλο σημερινό δημοσίευμα των «Ιπποδρομιών» με τίτλο: «Τα βασικά αίτια μιας επερχόμενης καταστροφής...».

Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης

Τα βασικά αίτια μιας επερχόμενης καταστροφής…

άρθρο του Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκη



Στο σημερινό δημοσίευμα των «Ιπποδρομιών» με τίτλο: «Η Ελληνική ιπποδρομιακή κρίση και το «σπιράλ του θανάτου»», στην προεισαγωγική αναφορά του γύρω από τους παράγοντες εκείνους που έχουν «γονατίσει» κυριολεκτικά την Ελληνική ιπποδρομιακή δραστηριότητα και εξετάζοντας «μακροσκοπικά» την Ελληνική ιπποδρομιακή κρίση, έγινε μνεία στην οικονομική συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων πολιτών και στη γενικότερη οικονομική δυσπραγία, κάτι που έχει φυσικά ως αποτέλεσμα την «οικονομική ασφυξία» και των Ιπποδρομιών.

Συνεχίζοντας λοιπόν την ανάλυση για τον εντοπισμό όλων των φαινομένων που έθεσαν τις Ελληνικές Ιπποδρομίες στο «σπιράλ του θανάτου», θα πρέπει να εξετάσουμε πράξεις ή καθυστερήσεις που σημειώθηκαν μέχρι στιγμής και που επηρεάζουν σε καταλυτικό βαθμό την πορεία των γεγονότων. Για να δούμε σήμερα τι ακριβώς σημαίνει αυτό, ας εντοπίσουμε όλες εκείνες τις δυσμενείς εξελίξεις που επισυνέβησαν και οι οποίες επηρέασαν – κι εξακολουθούν σαφώς ακόμα να επηρεάζουν – αρνητικά την πορεία και το μέλλον των Ελληνικών Ιπποδρομιών:

Πρώτη δυσμενής εξέλιξη:

Η τραγική ολιγωρία της υλοποίησης της αποκρατικοποίησης του ΟΔΙΕ

Η προαναγγελθείσα εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα αποκρατικοποίηση του Ιπποδρόμου – κάτι που συνάδει εξάλλου και με τις επιταγές της τρόικα, αφού η  συμφωνία για την πώληση του ΟΔΙΕ υπήρχε τόσο στο αρχικό Μνημόνιο όσο και στο Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα σταθερότητας που υπέγραψε η Κυβέρνηση –  δείχνει να έχει «βαλτώσει», καθώς εξακολουθεί να «παραμένει στα χαρτιά». Εκτιμώντας παράλληλα την υπέρμετρη καθυστέρηση που έχει ήδη παρατηρηθεί στις διαδικασίες αποκρατικοποίησης άλλων ΔΕΚΟ και Οργανισμών που προηγούνταν (χρονικά) της πώλησης του ΟΔΙΕ και με δεδομένο το γεγονός πως καμία «κινητικότητα» δεν παρατηρείται πλέον σε αυτόν τον τομέα, είναι προφανές πως «παραπέμπεται στις καλένδες» αυτή η – μέχρι πρότινος – «ώριμη» ΔΕΚΟ προς αποκρατικοποίηση. Και φανταστείτε μάλιστα πως υπήρχε (και εκδηλώθηκε με τον πλέον επίσημο τρόπο) έντονο και ζωηρό ενδιαφέρον για τον Ελληνικό Ιππόδρομο από ξένους επενδυτές!

Δεύτερη δυσμενής εξέλιξη:

Η απουσία χάραξης νέου θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία του νέου (υπό πώληση) Ιπποδρόμου

Ακόμα κι αν είχαν γίνει όλες οι απαιτούμενες ενέργειες που περιγράψαμε παραπάνω, ποιος επενδυτής θα «τολμούσε» σήμερα να προβεί σε ένα τέτοιο εγχείρημα, χωρίς να έχουν θεσπιστεί ξεκάθαροι κανόνες και πλαίσιο λειτουργίας; Πώς θα μπορούσε για παράδειγμα να «συν-διοικείται» στο μέλλον ο Ιππόδρομος μαζί από έναν ιδιώτη και από τη Φίλλιπο Ένωση; Πώς θα μπορούσε να λειτουργεί ένας νέος Ιππόδρομος με πλήρως αναχρονιστικές Γενικές Διατάξεις και Κώδικα Ιπποδρομικών; Πώς θα μπορούσε να τελεστεί η αγοραπωλησία του ΟΔΙΕ όταν δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα ούτε η ίδια η παραλαβή του έργου κατασκευής των εγκαταστάσεων του Ιπποδρόμου;

Βλέπουμε λοιπόν πως μολονότι υπήρχαν εξαρχής οι ενδιαφερόμενοι και παρότι θα μπορούσε να είχε επιτυχή έκβαση μία προσπάθεια πώλησης του ΟΔΙΕ σχετικά γρήγορα, οι τραγικές καθυστερήσεις σε συνδυασμό μάλιστα με  την απουσία λήψης νομοθετικών πρωτοβουλιών «στέρησαν» από τον Ελληνικό Ιππόδρομο τα όποια «πλεονεκτήματα» διέθετε εξαρχής, καθώς, προϊόντος του χρόνου, υπήρξαν και άλλες – «παράλληλες» – δυσμενείς εξελίξεις.

Τρίτη δυσμενής εξέλιξη:

Η δραματική μείωση της εμπορικής αξίας του Ιπποδρόμου

Σημαντική συνέπεια όλων των παραπάνω καθυστερήσεων και ολιγωριών αλλά και της γενικότερης οικονομικής κατάστασης που έχει συνολικά διαμορφωθεί στη χώρα, αποτελεί το γεγονός της δραματικής όσο κι εντυπωσιακής μείωσης της εμπορικής αξίας του συνόλου σχεδόν των Ελληνικών επιχειρήσεων (συνεπώς και του ΟΔΙΕ) στα τελευταία δύο χρόνια. Μία ματιά στις εισηγμένες εταιρίες του Χρηματιστηρίου Αξιών της Αθήνας, όπου οι άλλοτε «στυλοβάτες της Εθνικής Οικονομίας» που «ανεβοκατέβαζαν το Γενικό Δείκτη Τιμών» σήμερα πια παραπαίουν και «κινούνται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας» θα μας πείσει για του λόγου το αληθές, πόσο μάλλον όταν κάτι ανάλογο (και σίγουρα σε μεγαλύτερο βαθμό) ισχύει για τον ΟΔΙΕ, ο οποίος θυμίζουμε πως ήταν ήδη «προβληματικός» σε εποχές άνθισης και κερδοφορίας για τις υπόλοιπες εγχώριες επιχειρήσεις. Βλέπουμε λοιπόν πως το τίμημα που θα εισέπραττε το Κράτος από μία ενδεχόμενη πώληση του Ιπποδρόμου πριν από μία διετία θα ήταν σαφώς σημαντικά μεγαλύτερο από ο, τι αν αυτό γινόταν σήμερα. Επιπλέον, το έλλειμμα που συνεχίζει να εμφανίζει όλο αυτό το διάστημα ο Οργανισμός δε θα εξακολουθούσε να επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό αν η πώληση είχε συντελεστεί στην ώρα της. Ακόμα και σήμερα λοιπόν να επιτευχθεί μια συμφωνία για την πώληση του ΟΔΙΕ, οι ζημίες μεγάλωσαν και τα ενδεχόμενα οφέλη συρρικνώθηκαν σε μεγάλο βαθμό (σε σχέση πάντα με το αρχικό τίμημα πώλησής του καθώς και με βάση τις συσσωρευμένες ζημίες της τελευταίας διετίας). Με άλλα λόγια, ο πολύς χαμένος χρόνος λειτούργησε σε βάρος του Ελληνικού Ιπποδρόμου, ο οποίος απαξιώθηκε πλέον ακόμα περισσότερο με την υποβάθμιση της εμπορικής του αξίας.

Τέταρτη δυσμενής εξέλιξη:

Η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των φιλίππων

Ακόμα και όλα τα παραπάνω να είχαν γίνει σωστά και στην ώρα τους, η τέταρτη δυσμενής εξέλιξη από μόνη της οδηγεί τα πράγματα στο «δρόμο χωρίς επιστροφή»: Χωρίς τζίρους δεν μπορεί να επιβιώσει Ιπποδρόμιο σε κανένα σημείο του πλανήτη. Η μείωση του εισοδήματος των πολιτών – φιλίππων, η αυξανόμενη ανεργία, η εξάντληση του λεγόμενου «μαύρου χρήματος» εν μέσω τέτοιας έκτασης οικονομικής κρίσης είναι οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν καταλυτικά την τεράστια πτώση του ιπποδρομιακού στοιχήματος. Δεν εννοείται φυσικά πως αυτός είναι ο μοναδικός λόγος της πτώσης του, αλλά με τα σημερινά δεδομένα είναι πάντως ο κυριότερος (ακόμα δηλαδή κι αν όλα τα προβλήματα εξαλείφονταν ως εκ θαύματος, χωρίς οικονομική ευρωστία δε θα πραγματοποιούνταν και πάλι ικανοποιητικοί τζίροι).

Αυτό λοιπόν το γεγονός σε συνδυασμό με την πτώση της εμπορικής αξίας του ίδιου του Ιπποδρόμου λειτουργεί ως σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για οποιουδήποτε είδους επενδύσεις. Και πώς θα μπορούσε να είναι κάπως διαφορετικά; Υπάρχει επενδυτής που θα έβαζε τα χρήματά του για να αγοράσει μία επιχείρηση όπου οι πελάτες της όχι μόνο την «εγκαταλείπουν» συστηματικά εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά και αυτοί που έχουν απομείνει δε διαθέτουν πλέον την απαραίτητη αγοραστική δύναμη για να «καταναλώσουν το προϊόν» της;

Πέμπτη δυσμενής εξέλιξη:

Το ασταθές οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον και ο φόβος του «ντόμινο»

Πολλοί μεγάλοι επενδυτές (αλλά και χώρες οικονομικά πανίσχυρες μεταξύ των άλλων) ανησυχούν ιδιαίτερα για το μέλλον της Ελληνικής οικονομίας όπως βεβαίως και για τις ευρύτερες επιπτώσεις μίας ενδεχόμενης Ελληνικής χρεοκοπίας. Το Ελληνικό οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον είναι σήμερα περισσότερο ασταθές από ποτέ, ενώ την ίδια στιγμή η φορολόγηση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα έχει φτάσει πλέον σε πολύ μεγάλα ύψη και οι προοπτικές της οικονομίας κάνουν λόγο για συνεχιζόμενη ύφεση και στο επόμενο διάστημα. Από την άλλη, στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία που ζούμε, ο φόβος για τη δημιουργία ενός οικονομικού «ντόμινο» έχει κατακλύσει κυριολεκτικά όλες τις χρηματαγορές, ενώ κάθε επιχειρηματική κίνηση από δω και στο εξής γίνεται με φειδώ και με ιδιαίτερο προβληματισμό, πόσο μάλλον στη χώρα μας, με όλες εκείνες τις προαναφερθείσες «ιδιαίτερες» συνθήκες που μοιάζουν θα λέγαμε χωρίς υπερβολή σαν μία «βραδυφλεγή βόμβα» στα θεμέλια της παγκόσμιας οικονομίας. Εταιρίες ξένων συμφερόντων προβαίνουν – ή πρόκειται να το πράξουν πολύ σύντομα – σε μειώσεις προσωπικού στην Ελλάδα, ακόμα κι από χώρες από τις οποίες προέρχονται άλλες επιχειρήσεις που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΔΙΕ. Οι πηγές μας δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, επομένως, όταν βλέπει κάποιος μία επιχείρηση να «αποχωρεί σταδιακά» από την Ελλάδα, θα μπορούσε ποτέ να υποθέσει βάσιμα πως κάποια άλλη επιχείρηση (της ίδιας χώρας προέλευσης) σκοπεύει να επενδύσει εδώ προσεχώς;

Συμπερασματικά, η κατάσταση θα μπορούσαμε να πούμε πια πως «έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο» και πως ο Ελληνικός Ιππόδρομος είναι ουσιαστικά έρμαιο των διεθνών κι εγχώριων εξελίξεων σε όλα τα επίπεδα. Το μόνο που μπορεί – και πρέπει – να γίνει πλέον, είναι η «εσωτερική αυτό – εξυγίανση» του χώρου, ώστε, με την ελπίδα πως κάποια στιγμή θα ομαλοποιηθούν οι καταστάσεις και θα επανέλθει σταθερότητα στο οικονομικό κι επιχειρηματικό περιβάλλον, να μπορέσει ο Ιππόδρομος να «αλλάξει σελίδα» σε ο, τι αφορά στην εν γένει λειτουργία του.

Ως τότε, επειδή οι Ελληνικές Ιπποδρομίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τα έσοδα από το ιπποδρομιακό στοίχημα (συνεπώς με την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΟΔΙΕ) όλοι οι φίλιπποι θα ζούμε αναγκαστικά ένα καθημερινό «θρίλερ», ενώ όσο απομακρύνεται το ενδεχόμενο πώλησης του Οργανισμού τόσο θα πλησιάζει ολοένα και πιο απειλητικά το «λουκέτο», με ο, τι αυτό συνεπάγεται για το άθλημα των Ιπποδρομιών στη χώρα…

Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης

Παρακολουθήστε σε video την ιπποδρομία 2011 Turnbull Stakes
 
Νικητής ίππος: December Draw

 

December Draw

 2011 Turnbull Stakes
  «Ιπποδρομίες»

Παρακολουθήστε σε video την ιπποδρομία 2011 Premio Federico Tesio
Νικητής ίππος: Sneak A Peek

 

Sneak A Peek

   
2011 Premio Federico Tesio
 «Ιπποδρομίες»

Παρακολουθήστε σε video την ιπποδρομία 2011 Clásico Vicente L. Casares

Νικητής ίππος: Calidoscopio

 

Calidoscopio
   


2011 Clásico Vicente L. Casares
 «Ιπποδρομίες»

Παρακολουθήστε σε video την ιπποδρομία 2011 Clasico Pedro Chapar

Νικητής ίππος: Flowing Rye

 

Flowing Rye
   
2011 Clasico Pedro Chapar
 «Ιπποδρομίες»

Ιπποδρομίες Α.Ε. - επίσημη ιστοσελίδα

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Ο καιρός ΤΩΡΑ (Μαρκόπουλο)

Οι «Ιπποδρομίες» στο YouTube

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Οι «Ιπποδρομίες» στο Facebook

Αρχείο δημοσιευμάτων «Ιπποδρομιών»