Ιπποδρομιακές ειδήσεις σε τίτλους:

«Ιπποδρομίες», ο Ελληνικός ιστοχώρος των ιπποδρομιών, http://ippodromiaka-nea.blogspot.gr/ - email επικοινωνίας: ippodromies@yahoo.gr

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011



Οι θέσεις των Συνδέσμου Αναβατών γύρω από το ζήτημα του doping στους αναβάτες του Ιπποδρόμου

 
Μετά από τις εξελίξεις που σημειώθηκαν πρόσφατα κι έχουν να κάνουν με τη φημολογούμενη με βάση όλες τις ενδείξεις αποποινικοποίηση της χρήσης ναρκωτικών ουσιών, επανέρχονται στο προσκήνιο οι θέσεις και οι απόψεις που διατυπώθηκαν ήδη από το 2008, όταν συζητιόταν ο σημερινός Αθλητικός Νόμος. Καλό είναι να θυμηθούμε μαζί κάποιες από τις προτάσεις εκείνης της εποχής, διότι μάλλον θα είναι αρκετά χρήσιμες στο μέλλον, ενόψει μάλιστα της ψήφισης του συγκεκριμένου νέου Νόμου.

Σήμερα δημοσιεύουμε ολόκληρο το υπόμνημα που απέστειλαν το 2008 οι Αναβάτες του Ελληνικού Ιπποδρόμου διαμέσου του Συνδέσμου τους (ΣΑΔΙI) προς την τότε Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού:


Υπόμνημα Συνδέσμου αναβατών για το νομοσχέδιο

Θέμα: Αποστολή υπομνήματος εν όψει της αναθεωρήσεως του νομικού πλαισίου της χρήσεως απαγορευμένων & αναβολικών ουσιών από τους επαγγελματίες αθλητές
 
Μαρκόπουλο, 18/9/08

ΠΡΟΣ: α) Υπουργό Πολιτισμού αξιότιμο κ. ΛΙΑΠΗ Μιχαήλ
β) Υφυπουργό Αθλητισμού αξιότιμο κ. ΙΩΑΝΝΙΔΗ Ιωάννη

Κύριε Υπουργέ, Κύριε Υφυπουργέ,

Ερχόμενοι στο θέμα της τροποποιήσεως του πλαισίου και της κειμένης Νομοθεσίας επί του καίριου ζητήματος της πατάξεως των φαινομένων χρήσεως αναβολικών και λοιπών απαγορευμένων ουσιών στους χώρους του αθλητισμού, θα επιθυμούσαμε να θέσουμε υπ' όψιν Σας τις κατωτέρω παρατηρήσεις, οι οποίες συνάπτονται μετά των ιδιαιτεροτήτων του αθλήματος - επαγγελματικής μας ενασχολήσεως:

Α) Ως γνωστόν, οι διεθνείς συμβάσεις UNESCO της 19/10/2005 και της 16/11/1989, η οποία προηγήθηκε της διεθνούς συνθήκης UNESCO, ρύθμισαν αρκετά αναλυτικά το θέμα του ντόπινγκ στην Παγκόσμια Αθλητική Κοινότητα και μάλιστα η πρώτη από τις δύο αυτές συνθήκες (δεύτερη χρονολογικά) δεν επέτρεπε και επιφύλαξη ως προς την εφαρμογή της (άρθρ. 43), ενώ η δεύτερη (πρώτη χρονολογικά) άφηνε μία ευρύτερη διακριτική ευχέρεια στα κράτη-μέλη, για να επιλέξουν αυτά τις μεθόδους και τις διοικητικές, ποινικές, αστικές και εν γένει δικαστικές διαδικασίες ελέγχου και κολασμού των παραβατών. Η διεθνής συνθήκη της 16/11/1989, ως μη ακυρωθείσα, εξακολουθεί να ισχύει και να παρέχει την ευρύτητα των μέσων καταπολεμήσεως του φαινομένου στις εθνικές κυβερνήσεις, πλην όμως οι μέθοδοι ανιχνεύσεως, οι τρόποι χορηγήσεως ειδικών αδειών λήψεως ορισμένων ουσιών και οι ουσίες καθ' εαυτές και οι ποσότητές τους έχουν ρυθμιστεί από την Δ.Σ. της 19/10/2005 αυστηρώς και ανεκκλήτως. Ως εκ τούτου, εντός των ορίων της εκχωρηθείσης διακριτικής Σας ευχέρειας, δύνασθε να νομοθετήσετε εν λευκώ -ως προς τις διεθνείς υποχρεώσεις της πατρίδος μας- τις ποινές και τους μηχανισμούς επιβολής αυτών επί των αθλητών. Για του λόγου το αληθές η συνθήκη της 16/11/1989 αναφέρει επί λέξει:


"1. Τα μέρη εισάγουν, όπου είναι δυνατόν, νομοθεσία, κανονισμούς ή διοικητικά μέτρα, για να περιορίσουν τη διάθεση (συμπεριλαμβανομένων των διατάξεων σχετικά με τον έλεγχο της διακίνησης, κατοχής, εισαγωγής, διανομής και πώλησης), καθώς επίσης και τη χρήση στον αθλητισμό απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ και συγκεκριμένα αναβολικών στερινοειδών.

2. Προς τον σκοπό αυτό τα συμβαλλόμενα κράτη, ή όπου είναι δυνατόν, οι σχετικοί μη διοικητικοί οργανισμοί έχουν ως κριτήριο για τη χορήγηση δημόσιων επιδοτήσεων σε αθλητικούς οργανισμούς το ότι αυτοί εφαρμόζουν αποτελεσματικά τους κανονισμούς αντιντόπινγκ.
3. Περαιτέρω, τα μέρη: (α) Ενισχύουν τους αθλητικούς οργανισμούς τους στη χρηματοδότηση ελέγχων και αναλύσεων ντόπινγκ, είτε με απευθείας επιδοτήσεις ή επιχορηγήσεις, είτε με την αναγνώριση των εξόδων αυτών των ελέγχων και αναλύσεων κατά τη διάρκεια του καθορισμού του συνόλου των επιδοτήσεων, ή επιχορηγήσεων που θα δοθούν σε αυτούς τους οργανισμούς. (β) Λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για την παρακράτηση των χορηγούμενων από δημόσια κεφάλαια επιδοτήσεων σχετικών με την προπόνηση μεμονωμένων αθλητών και αθλητριών, οι οποίοι βρίσκονται σε διαθεσιμότητα λόγω αθλητικής παράβασης σε σχέση με το ντόπινγκ, κατά τη χρονική περίοδο της διαθεσιμότητάς τους. (γ) Ενθαρρύνουν και, όπου είναι δυνατόν, διευκολύνουν τη διενέργεια ελέγχων ντόπινγκ από τους αθλητικούς οργανισμούς τους, οι οποίοι έλεγχοι απαιτούνται από τους αρμόδιους διεθνείς αθλητικούς οργανισμούς, είτε κατά τη διάρκεια είτε εκτός αγώνων και (δ) Ενθαρρύνουν και διευκολύνουν τη διαπραγμάτευση συμφωνιών μεταξύ των αθλητικών οργανισμών, οι οποίες επιτρέπουν στα μέλη τους να ελέγχονται από νομίμως εξουσιοδοτημένα όργανα ελέγχου ντόπινγκ σε άλλες χώρες.
4. Τα μέρη επιφυλάσσονται του δικαιώματος να θέτουν κανονισμούς αντιντόπινγκ και να διοργανώνουν ελέγχους ντόπινγκ με δική τους πρωτοβουλία και δική τους ευθύνη, υπό τον όρο ότι εναρμονίζονται με τις σχετικές αρχές της παρούσας σύμβασης".


Β) Εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι, άνευ της παραμικράς διεθνούς παρεμβάσεως, δύνασθε να νομοθετήσετε περί της επιβολής ποινών (αγωνιστικών και ποινικών) επί των αθλητών, οι οποίοι καταλαμβάνονται να έχουν κάμει χρήση απαγορευμένων ουσιών. Στο σημείο αυτό βεβαίως θα πρέπει να αναδείξουμε και μίαν πρώτη εξαιρετική ιδιαιτερότητα, που εξ αρχής μας διαφοροποιεί από το σύνολον των υπολοίπων αθλητών: Αγωνιζόμεθα ως αναβάτες ίππων. Αυτό πρακτικώς σημαίνει ημείς κατευθύνουμε, άνευ αμφιβολίας, τους δρόμωνες ίππους, πλην όμως οι έστω ενισχυμένες δεξιότητές μας δια της χρήσεως των αναβολικών ουσιών (ή απαγορευμένων ουσιών όπως κάνναβις, αλκοόλ κ.λπ.) δεν θα καταστήσουν τον ίππο ταχύτερο, ούτε ικανότερο, ούτε ισχυρότερο, όπως δεν θα καταστήσουν ένα αυτοκίνητο ταχύτερον! Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι θα πρέπει να εντοπισθεί αυτή η ιδιαιτερότης με άλλες ποινές και όχι με ποινές φυλάκισης.

Γ) Κύριοι Υπουργοί, βάσει των επίσημων στοιχείων που έχουμε στη διάθεσή μας από το έτος 2000 έως και τον 7ο του 2008, έχουμε υποβληθεί σε πάνω από 2000 ελέγχους με θετικά δείγματα (26) και φυσικά αξίζει να σημειώσουμε ότι σε όλες αυτές τις χρονικές περιόδους είμαστε στις πρώτες θέσεις στα δείγματα ντόπινγκ που διενεργούνται σε όλα τα αθλήματα στη χώρα μας, πράγμα που σημαίνει ότι, αν αναλογιστεί κανείς το σύνολο των αναβατών, με το ποσοστό που προκύπτει από τις διενεργούσες ουροληψίες και τα θετικά δείγματα αυτών (ποσοστό 2,6%), μάλλον η αντιμετώπιση θα πρέπει να είναι μεν αυστηρή, αλλά σε καμμία περίπτωση δεν θα πρέπει να στέλνει έναν αναβάτη στη φυλακή, την ίδια μάλιστα στιγμή που για παράδειγμα οι χιλιάδες ποδοσφαιριστές ελέγχθηκαν ως σύνολο πολύ λιγότερες φορές και λόγω του πλήθους των παρήλθαν ολόκληρα έτη, μέχρις ότου ο εξετασθείς να επανεξετασθεί. Αυτό όμως αποτελεί μία παράβαση της αρχής της αναγκαιότητος και αναλογικότητος εις βάρος μας, αποτελεί μίαν έμμεση υπόνοια ότι κάνουμε ιδιαίτερα αυξημένη χρήση ουσιών, τη στιγμή που τα ευρήματα στο χώρο των αναβατών (μόνον 26 συνολικώς για όλες τις ουσίες) και εν τέλει τα περιστατικά αυτά δεν συνεδυάσθησαν με νίκες των εν λόγω αναβατών, ανεξαρτήτως δυναμικότητας των ίππων επί των οποίων εφίππευσαν, πάντως δε η σχέση νίκης και δυναμικότητας ίππου ήταν μεγαλύτερη και πιο ισχυρή από τη σχέση χρήσεως ουσιών εκ των αναβατών και νίκης! Πάντως, ως προς το χώρο των αναβατών, επειδή έχουμε το σύνολο των στοιχείων, δυνάμεθα να Σας τα υποβάλλουμε προς διαπίστωσιν της εξαντλητικής διεξοδικότητος ελέγχων επί των μελών μας, η οποία, εάν είχε επιδειχθεί και στα Ολυμπιακά Αγωνίσματα, θα είχαμε αποφύγει την δυσάρεστον διεθνή έκθεση της χώρας.

Δ) Μία ετέρα διαφορά της κατηγορίας ημών, εν σχέσει προς τους υπολοίπους αθλητές, είναι ότι ημείς αγωνιζόμεθα αδιαλείπτως τρεις έως και τέσσερις φορές ανά εβδομάδα, άνευ της παραμικράς υπαιτιότητος ημών, ενώ ενδεχομένως να μην αγωνισθούμε επί σειράν μηνών, ως εκ της μη διεξαγωγής ιπποδρομιών δια μύριους όσους λόγους, οι οποίοι δεν οφείλονται εις ημάς, όπως συνέβη το αμέσως προηγούμενον χρονικό διάστημα, κατόπιν αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων κατά των ΦΕΕ, ΟΔΙΕ, η οποία κατετέθη εκ μέρους ενός απλού ιδιώτου, η οποία έγινε δεκτή εκ των ελληνικών δικαστηρίων. Συνεπώς, εν αντιθέσει προς τους υπολοίπους αθλητές, δεν γνωρίζουμε εκ των προτέρων τις αγωνιστικές μας υποχρεώσεις, δεν γνωρίζουμε την αρχή και τη λήξη της περιόδου αγώνων, δεν έχουμε εκ των προτέρων συμβόλαια, ώστε να εξασφαλίζουμε την διαβίωσή μας, δεν έχουμε εργοδότες, δεν έχουμε υπαλλήλους, δεν έχουμε φυσιοθεραπευτές ή ιατρικές μονάδες, εν γένει είμεθα απλώς επαγγελματίες, οι οποίοι συνάπτουν συμβάσεις "κατ' αποκοπήν" έργου με τους ιδιοκτήτες για μία ανάβαση, για μία διαδρομή μόνον (ολίγων λεπτών) και κατόπιν, είτε -εάν είμεθα "καθαροί"- συνάπτουμε και μίαν ακόμη για μίαν ετέραν ανάβαση, είτε -εάν υπάρχει η παραμικρή υπόνοια περί της μη "καθαρότητάς" μας- δεν μας ανατίθεται καμμία απολύτως κούρσα επιπλέον, ουδεμία διαδρομή, δεδομένου του ότι και οι ιδιοκτήτες είναι επενδυτές σημαντικότατων ποσών εις το ζωϊκό κεφάλαιό των και δεν επιθυμούν οι ίπποι τους να εξοντωθούν, να πάθουν ατύχημα ή να καταστούν ανίκανοι αγωνιστικώς έστω και δια μίαν εβδομάδα. Ως εκ τούτου, δεδομένου του μικρού πλήθους αναβατών, αυτό το οποίο είναι βέβαιον είναι ότι οι χρήστες και οι μη χρήστες θα μαθευτούν ή θα γίνουν αντιληπτοί από τους υπολοίπους εμπλεκομένους και δεν θα προτιμηθούν από τους ιδιοκτήτες πλέον, χάνοντας και το μοναδικό τους εισόδημα (υπενθυμίζουμε ότι δεν υφίστανται συμβόλαια ορισμένου χρόνου ή αορίστου χρόνου, αμοιβόμεθα κατ' αποκοπήν, μέρα με την ημέρα, ανάβαση με την ανάβαση). Συνεπώς οι υπουργικές αποφάσεις Σας, όπως η ΥΑ 41117/1991, η ΥΑ 312/1979 και οι συναφείς κανονισμοί περί διακοπής των συμβολαίων, δεν δύνανται να εφαρμοσθούν.

Ε) Αντιθέτως, στην περίπτωσή μας εφαρμόζεται η απαγόρευση της συμμετοχής στις ιπποδρομίες (άρα και η είσπραξη εσόδων απαραιτήτων για την διαβίωση) επί τρεις μήνες, που είναι η ποινή σε περίπτωση που βρεθεί αναβάτης για πρώτη φορά υπό την επήρρεια απαγορευμένης ουσίας. Αντιθέτως, προς ό,τι θα αναμένατε ίσως, αυτό ακριβώς επιθυμούμε και εμείς και όχι τη μείωση της ποινής αυτής. Μάλιστα, δεν θα είχαμε καμμίαν αντίρρηση, εάν η ποινή από τους τρεις μήνες αυξανόταν στους έξι, ή ίσως και σε ολόκληρο το αγωνιστικόν έτος, διότι δεν επιθυμούμε να συναγωνιζόμεθα μετά των επικινδύνων χρηστών απαγορευμένων ουσιών, υπό τον όρο, βεβαίως, ότι θα γίνει δεκτό το παρόν μας υπόμνημα. Διότι θεωρούμε ότι η επιβολή φυλακίσεως στον καταλαμβανόμενο να έχει κάμει χρήση απαγορευμένων ουσιών, ως εάν να επρόκειτο περί εμπόρου ναρκωτικών, ενώ εις την δυσμενεστέραν των περιπτώσεων θα πρόκειται για απλό χρήστη ή έστω εθισμένο χρήστη, κατηγορίες οι οποίες του αποδίδουν μειωμένο καταλογισμό ή και μειωμένη επιμέτρηση ποινής, είναι ανεπίτρεπτη νομικώς, για τους λόγους που εξηγούμε. Δεδομένου, λοιπόν, του ότι εντός των απαγορευμένων ουσιών είναι το αλκοόλ και τα ναρκωτικά όπως η ηρωΐνη, η κοκαΐνη, η κάνναβις κ.λπ., θεωρούμε και εμείς ότι (όπως ορίζει και η πάγια νομολογία του ΑΠ, ΑΠ 292/2008, ΑΠ 656/2008, ΑΠ 1063/2008 κ.ο.κ.), εκείνος ο οποίος είναι εθισμένος ή απλός χρήστης, θα πρέπει να απολάβει την προστασία που εκπορεύεται εκ του άρθρου 12 Ν. 1729/1987, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 14 του Ν. 2161/1993, κατά το οποίο, εάν για δική του αποκλειστική χρήση ο κατηγορούμενος προμηθεύεται ή κατέχει με οποιονδήποτε τρόπο ναρκωτικά, σε ποσότητα που αποδεδειγμένα εξυπηρετεί αποκλειστικά τις δικές του ανάγκες ή κάνει χρήση τους. Επίσης θα πρέπει ο χρήστης των ουσιών αυτών να εμπίπτει και στις διατάξεις του άρθρου 84 παρ. 2 εδ. ε΄ ΠΚ για την αναγνώριση στο πρόσωπο του κατηγορουμένου ελαφρυντικής περιστάσεως. Εάν επιθυμούμε δηλαδή να εντάξουμε στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ναρκωτικών ουσιών τις υπόλοιπες απαγορευμένες (αναβολικές και μη) ουσίες, θα πρέπει να τις εντάξουμε ορθολογικώς, χωρίς να εξομοιώνουμε κατά παράβασιν της αρχής της ισότητος τις δύο ουσιωδώς διαφόρους κατηγορίες ποινικών παραβατών, αυτήν του χρήστη και αυτήν του εμπόρου, επιβάλλοντας ποινές φυλακίσεως, οι οποίες υποχρεωτικώς εκτίονται επί των απλών χρηστών όπως και επί των εμπόρων. Και φυσικά θα συμφωνήσομε μαζί Σας ως προς τον βαρύτατο κολασμό των ανθρώπων που λειτουργούν (και) ως έμποροι. Δεν επιθυμούμε ούτε "βαποράκια", ούτε μικροεμπόρους του θανάτου στο χώρο μας, άρα ως προς αυτούς θα συμφωνήσουμε ότι θα πρέπει να εγκλείονται στα σωφρονιστικά ή ψυχιατρικά καταστήματα. Όχι όμως και οι πρωτόπειροι παραβάτες, ούτε αυτοί οι οποίοι καταλαμβάνονται μόνο για χρήση. Σε αυτούς, όπως διδάσκει και η σωφρονιστική επιστήμη, θα πρέπει να δίδεται η δυνατότητα να επανενταχθούν, να θεραπευθούν, να επανέλθουν. Αυτή η ευκαιρία μπορεί να τους δοθεί όμως, μόνον εάν δεν εγκλεισθούν σε σωφρονιστικό κατάστημα (κάτι που θα τους αποτελείωνε όχι μόνον ως αθλητές, αλλά σίγουρα και ως προσωπικότητες, λόγω της εντόνου μεταβάσεως από τους αθλητικούς στίβους στα κελιά των έμπειρων εγκληματιών) και βεβαίως τους επιβληθεί (αναλόγως του βαθμού υπαιτιότητος και εμμονής) μία πειθαρχική κύρωση αποχής από τους αγώνες.

ΣΤ) Και η τελευταία αυτή παρατήρηση δεν είναι τυχαία. Δεν θα πρέπει να πίπτει η σιδηρά σφύρα της Δικαιοσύνης ομοίως επί δικαίων και αδίκων για έναν ακόμη λόγο: Όπως πιθανώς γνωρίζετε, στις ιπποδρομίες διακυβεύονται μεγάλα ποσά. Αυτό καθιστά τους (άγνωστο πόσους) φαύλους "παίκτες" επιρρεπείς στο να μηχανευθούν και μετέλθουν αθέμιτα μέσα για την ακύρωση των προσπαθειών των ικανών αθλητών και την ενίσχυση των αθλητών, οι οποίοι μπορεί να εμπλακούν ακουσίως. Δεν είναι δυνατόν να φυλάσσονται οι αναβάτες, κύριοι Υπουργοί, οι οποίοι ούτε σε συνεχώς ελεγχόμενο περιβάλλον βρίσκονται, ούτε έχουν υπαλλήλους ασφαλείας να τους φυλάσσουν, ούτε έχουν προπονητές να τους θωρακίσουν, ούτε έχουν τραπεζοκόμους, οι οποίοι ελέγχουν την τροφή και τα υγρά που καταναλώνουν. Μπορεί συνεπώς, ίσως όχι καν την ημέρα των αγώνων, ούτε καν την εβδομάδα των αγώνων, κάποιος εκ των φαύλων "παικτών" να τοποθετήσει, ενσταλάξει, προσμίξει ή παντίοις τρόποις εισβάλλει μίαν ουσίαν απαγορευμένη εις τον οργανισμό του αναβάτου. Ο αναβάτης αυτός, ελεγχόμενος, θα πρέπει να διαπιστωθεί εάν και κατά πόσον έκαμε χρήση συστηματικώς, θα πρέπει να ελεγχθεί η οικία του και ο φοριαμός του εις τον χώρο του Ιπποδρόμου, θα πρέπει να υποβληθεί (και κατά τις διεθνείς συνθήκες) σε επαναληπτικά τεστ, ώστε να διαπιστωθεί εάν κατά σύστημα δηλητηριαζόταν, αλλά πάντως στον βαθμό που δεν θα ανευρεθούν στοιχεία εμπορίας, δεν θα πρέπει να του καταστρέφεται αμετάκλητα το μέλλον, δεδομένης της εξαιρετικής νεότητος των αναβατών.

Εν κατακλείδι λοιπόν τα αιτήματα του κλάδου μας είναι δύο:

(Ι). Αναλογικός έλεγχος των αθλητών, ασχέτως αθλήματος. Δηλαδή, εάν οι ποδοσφαιριστές (που όπως αποδείξαμε έχουν συμφέρον από την λήψη αναβολικών ουσιών, αφού τουλάχιστον θα τρέχουν για περισσότερο χρόνο και με μεγαλύτερη ταχύτητα, εν αντιθέσει προς τον αναβάτη δρομώνων ίππων, ο οποίος είτε λάβει είτε δεν λάβει αναβολικές ουσίες, απλώς οδηγεί το άλογο, το οποίον τρέχει αναλόγως των δυνατοτήτων του) ελέγχονται άπαξ ανά έτος, ο αυτός έλεγχος, με την αυτή συχνότητα, θα πρέπει να γίνεται και στους αναβάτες και στους ποδοσφαιριστές και στους καλαθοσφαιριστές, ώστε να μη δημιουργείται στην κοινωνία και στους πιθανούς παίκτες -ακουσίως σίγουρα, αφού ο Ιππόδρομος αποφέρει τεράστια κέρδη στο Δημόσιο- η εσφαλμένη εικόνα ότι ειδικώς εμείς είμεθα οι πλέον διαβρωμένοι χαρακτήρες και ο χώρος των ιπποδρομιών κατακλύζεται από φαινόμενα αναρμόζοντα σε αθλητικούς χώρους.

(ΙΙ). Να υπάρξει σαφής διάκριση μεταξύ χρηστών και εμπόρων. Οι χρήστες (αναλόγως συρροής ή όχι, εξακολουθήσεως ή όχι, ποσοτήτων κ.λπ. κατά τα ανωτέρω) θα πρέπει να τιμωρούνται με πειθαρχικές ποινές, ίσως και άνω των τριών μηνών στην πρώτη του παράβαση, όπως προβλεπόταν μέχρι σήμερα εκτός των αγωνιστικών χώρων, υπό τον όρο όμως ότι δεν θα φυλακίζονται, ούτε από την πρώτη σύλληψή τους ούτε λόγω αυθαίρετου υπαγωγής στις διατάξεις κολασμού των εμπόρων, την ίδια στιγμή που οι πραγματικοί έμποροι και διακινητές των ουσιών αυτών, αντί να εγκλείονται σε σωφρονιστικά καταστήματα και να τίθενται εκτός αγωνιστικών χώρων για πάντα, θα μας χρησιμοποιούν ως εξιλαστήρια θύματα.

Ευχαριστούμε για την προσοχή Σας και παραμένουμε στη διάθεσή Σας για οποιαδήποτε επεξήγηση ή ανάλυση των ανωτέρω.


Σημ. «Ιπποδρομιών»: Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες οι απόψεις των Αναβατών. Εξαιτίας της σχετικά μεγάλης έκτασης του υπομνήματος και προκειμένου να μην «κουράσουμε» τους αναγνώστες μας, οι «Ιπποδρομίες» θα επανέλθουν αύριο με τον καθιερωμένο σχολιασμό και φυσικά με τη δημοσίευση κι άλλων αποσπασμάτων με απόψεις και προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί στο παρελθόν και αφορούν στο ζήτημα του doping.


«Ιπποδρομίες»

                     
Μία εναλλακτική πρόταση για την γκανιότα στα ιπποδρομιακά παιχνίδια


Ν. Παπαδάκης
Ο κύριος Νίκος Παπαδάκης, διαχειριστής της έγκριτης ιπποδρομιακής ιστοσελίδας cosmicway κατέθεσε μία αρκετά ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση για τον ανακαθορισμό της γκανιότας σε όλα τα είδη του ιπποδρομιακού στοιχήματος. Είναι σχεδόν βέβαιο πως θα υπάρξουν στο μέλλον κι άλλες απόψεις γύρω από το θέμα, εμείς πάντως «κρατάμε» ως ένα από τα θετικά στοιχεία αυτής της πρότασης το γεγονός ότι τουλάχιστον στη μία από τις δύο υποδεικνυόμενες περιπτώσεις η γκανιότα είναι ομοιόμορφη για όλα ιπποδρομιακά παιχνίδια (ακόμα και μεταβαλλόμενη εξακολουθεί να παραμένει ομοιόμορφη - αναλογικά - για όλα τα είδη στοιχήματος), ενώ στη δεύτερη περίπτωση αυτό που αλλάζει αφορά στα ΣΚΟΡ (και μάλιστα υπέρ του παίκτη).

Ακολουθεί ολόκληρη η μελέτη του κυρίου Νίκου Παπαδάκη:

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΚΑΝΙΟΤΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ IΠΠΟΔΡΟΜΙΕΣ

Ν.Α. Παπαδάκης (cosmicway.net, ΠΑΝ.Ε.ΦΙΛ.)

Αύγουστος 2011

1. Περίληψη
Οι πρόσφατες κινήσεις του Υπουργείου των Οικονομικών και του ΟΔΙΕ να επιφέρουν μειώσεις στις αποδόσεις του ιπποδρομιακού στοιχήματος, έδωσαν αφορμή γι αυτή τη μελέτη. Οι κινήσεις αυτές ήταν α) ο φόρος στα «μεγάλα κέρδη» (Μάιος 2010), β) η πρόσθετη γκανιότα 1.2% που επιβλήθηκε τον Οκτώβριο του 2010 και γ) οι νέες γκανιότες ανά παιχνίδι που ισχύουν από τον Ιούλιο του 2011.
Με τους τρόπους αυτούς αυξήθηκαν τα έσοδα τόσο του Υπουργείου όσο και του ΟΔΙΕ από το ιπποδρομιακό στοίχημα, το οποίο όμως έγινε λιγότερο δημοφιλές σαν αποτέλεσμα. Επειδή η πτώση του ιπποδρομιακού τζίρου που θα καθιστούσε άμεσα ατελέσφορο το εγχείρημα της αύξησης της γκανιότας κλπ, είναι πολλαπλάσια του ποσοστού αύξησης της γκανιότας, το εγχείρημα κρίθηκε πιθανώς επωφελές, μη λαμβανομένης υπ’ όψιν της παρατηρημένης γενικής πτώσης του αμοιβαίου στοιχήματος και μάλλον αποδιδομένης σε άλλες αιτίες. Η αύξηση στη γκανιότα δικαιολογήθηκε και με αναφορές στις ταμειακές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ιππόδρομος λόγω του χαμηλού συνολικού τζίρου που πραγματοποιεί αυτή την εποχή.
Ο στόχος της μελέτης είναι να κάνει εισηγήσεις μέσα στα παραπάνω πλαίσια ώστε να περιορισθούν οι αρνητικές για το αμοιβαίο ιπποδρομιακό στοίχημα επιπτώσεις.


2. Μέθοδος Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν να μελετηθούν οι στατιστικές πωλήσεων του α’ εξαμήνου του 2011 (από τις 21 Ιανουαρίου 2011 που έγινε η πρώτη ιπποδρομιακή συγκέντρωση του έτους έως και 18 Ιουλίου 2011 που ίσχυε η παλιά γκανιότα, 21.2%).
Καταγράφηκαν τα εξής στατιστικά δεδομένα:

α) Οι αποδόσεις όλων των παιχνιδιών όλων των ιπποδρομιών
β) Πόσα παιχνίδια από το κάθε είδος ήταν διαθέσιμα σε κάθε συγκέντρωση.
γ) Οι συνολικοί τζίροι του κάθε παιχνιδιού σε κάθε συγκέντρωση.

Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το λογισμικό ganiota2 που αναπτύχθηκε γι αυτό το σκοπό στην visual basic 6.0.

2.1. Προσέγγιση: Επειδή οι τζίροι που πραγματοποιήθηκαν ανά ιπποδρομία και ανά παιχνίδι δεν υπάρχουν στα ευρετήρια του ιπποδρομιακού Τύπου, οι συνολικοί τζίροι παιχνιδιών ανά ημέρα μοιράζονται εξ ίσου στις ιπποδρομίες που ήταν διαθέσιμο το παιχνίδι. Όταν το παιχνίδι έφερε «τζακποτ» σαν τζίρος λαμβάνεται  η ποσότητα τζακποτ / γκανιότα, και μοιράζονται τα υπόλοιπα. Στον
διαμοιρασμό των τζίρων οι αποδόσεις ταξινομούνται από τη μεγαλύτερη προς τη μικρότερη και τίθεται σαν ζητούμενο ο αριθμός μονάδων που κερδίζουν να είναι κατά το δυνατόν πλησίον σε ακέραιο αριθμό. Προκύπτουν λάθη, μη ακέραιοι αριθμοί νικητών, της τάξεως του 3.5% κατά μέγιστο.
Για τον παραπάνω λόγο η μελέτη φέρει τον τίτλο «προσομοιωτική».

2.1.1.Παρολί: Τα στοιχήματα τύπου παρολί δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν.

2.1.2. Παρατήρηση: Για να γίνουν οι απαιτούμενοι υπολογισμοί με μεγαλύτερη ακρίβεια, χρειάζονται οι τζίροι του κάθε παιχνιδιού κάθε συγκέντρωσης. Πάντως η ακρίβεια των υπολογισμών αφορά πάντα το συγκεκριμένο δείγμα που εγένετο χρήσις (Ιανουάριος – Ιούλιος 2011).

2.2. Τεκμηρίωση: Αρχεία excel, λογισμικό ganiota2. Διενεμήθησαν στους αποδέκτες με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Το ανωτέρω υλικό μπορεί να ζητηθεί και από τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου cosmicsports@gmail.com.


3. Υπολογισμοί και σχόλια επ’ αυτών:

3.1. Παλιά γκανιότα: Με βάση την γκανιότα 78.8% που ίσχυσε κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2011 και με τις τιμές μονάδων στοιχήματος που ίσχυαν, η προσομοίωση υπολογίζει:

Ποσοστό του ακαθαρίστου τζίρου που διανεμήθηκε (προ φόρου) = 78.02%
Ποσοστό του ακαθαρίστου τζίρου που αποδόθηκε σαν φόρος «μεγάλων κερδών» = 2.04%

3.1.1. Παρατήρηση: Η διαφορά 0.78% από το 78.8% οφείλεται στις στρογγυλοποιήσεις των αποδόσεων. Ο φόρος 2.04% ήταν μάλλον χαμηλότερος απ’ ότι προβλεπόταν επειδή στις ιπποδρομίες της φετινής χρονιάς ο αριθμός ίππων που συμμετείχαν ήταν μειωμένος σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Κατά συνέπεια και τράϊκαστ-τετραπλά που φέρνουν συνήθως αποδόσεις στην κλίμακα του φόρου δεν διεξήγοντο και γενικώς τα αποτελέσματα των ιπποδρομιών ήταν πιο προβλέψιμα και οι αποδόσεις κάτω από την κλίμακα φόρου.

3.2. Τροποποιημένες γκανιότες & τιμές μονάδων στοιχήματος: Οι νέες γκανιότες είναι 18% για γκανιάν-πλασέ-σκορ 9, 23% για δίδυμο-φορκάστ-τρίο και σύνθετο και 25% για τράϊκαστ-τετραπλό-σύνθετο δίδυμο-σύνθετο φορκάστ-σκορ 4-σκορ 6. Οι τιμές των μονάδων στοιχήματος είναι 50 λεπτά για όλα τα παιχνίδια.

Αν αυτές οι γκανιότες και τιμές μονάδων ίσχυαν για το πρώτο εξάμηνο του 2011, η προσομοίωση υπολογίζει:

Ποσοστό του ακαθαρίστου τζίρου που θα διενέμετο (προ φόρου) = 75.18%
Ποσοστό του ακαθαρίστου τζίρου που θα απεδίδετο σαν φόρος «μεγάλων κερδών» = 1.32%

3.2.1. Παρατήρηση: Οι νέες γκανιότες, είναι ως γνωστόν 23% έως 25% στα κυριότερα παιχνίδια, ενώ το γκανιάν, πλασέ, σκορ 9 στα οποία η γκανιότα μειώθηκαν στο 18% αντιστοιχούν σε μικρούς τζίρους. Επομένως το ποσοστό ακαθαρίστου τζίρου 75.18% που θα μοιραζόταν αν ίσχυαν οι «νέες γκανιότες» το πρώτο εξάμηνο του 2011, εμφανίζεται κατά φαινομενικά παράδοξο τρόπο πολύ κοντά στη μάξιμουμ γκανιότα (100-75.18=24.82%). Στην πραγματικότητα η προσομοίωση υπολογίζει και τις στρογγυλοποιήσεις που γίνονται στις αποδόσεις. Χωρίς τις στρογγυλοποιήσεις, το πρόγραμμα προσομοίωσης υπολογίζει το θεωρητικό διανεμητέο, κάτω από τη συνθήκη  της παρ. 3.2 σε 75.95, ήτοι σε γκανιότα 100-75.95=24.05%, ήτοι στο μέσο όρο του 3% και του 5%. Αλλά και οι στρογγυλοποιήσεις πρέπει να μετρήσουν, καθώς περιέρχονται στον ΟΔΙΕ και όχι στους στοιχηματίες.

4. Εισηγήσεις: Η εντυπώσεις που προκάλεσε η αύξηση της γκανιότας (ειδικά η τελευταία) είναι, ως επί το πλείστον, αρνητικές. Επειδή η μέθοδος της οποίας εγένετο χρήση (γκανιότα ανά παιχνίδι), μειώνει τόσο τις μικρομεσαίες αποδόσεις όσο και τις μεγάλες, προτείνεται μία διαφοροποίηση ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι κατά το δυνατόν «ανώδυνο».
Η πρόταση είναι να αυξάνεται σταδιακά η γκανιότα όσο ανεβαίνει η απόδοση ανεξάρτητα είδους παιχνιδιού και είναι υλοποιήσιμη τόσο στο τοταλιζατέρ, όσο και στα στοιχηματικά δεδομένα του internet όσο και στα matrix ώστε να απεικονίζουν αυτά κάθε φορά τις τελικές αποδόσεις.

Επισημαίνεται ότι:
α) Το 2011 προτιμήθηκε η επιβολή φόρου στις «μεγάλες αποδόσεις» αντί για φόρο «από το πρώτο ευρώ» όπως είχε αρχικά προταθεί, με στόχο να μην πληγούν οι μικρομεσαίες αποδόσεις.
Οι πράκτορες του ιπποδρομιακού στοιχήματος (Π.Ε.Π.Π.Σ.) είχαν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι αν ο φόρος δεν αποφεύγεται και η απόφαση για την επιβολή του είναι αμετάκλητη, καλύτερα να επιβληθεί στις «μεγάλες αποδόσεις».
β) Διεθνώς στα ιπποδρόμια, στοιχηματικές εταιρείες, υπάρχει η τάση να είναι μεγαλύτερη η γκανιότα στα πολύπλοκα παιχνίδια που συνήθως φέρνουν τις μεγάλες αποδόσεις. Ήτοι να γκανιοτάρονται λιγότερο οι μικρομεσαίες αποδόσεις και περισσότερο οι μεγάλες αποδόσεις.
γ) Παρ’ ότι τα πολύπλοκα παιχνίδια, τετραπλό και παρόμοια, είναι αυτά που συνήθως φέρνουν τις μεγάλες αποδόσεις, δεν συμβαίνει αυτό πάντα. Γι αυτό το λόγο επιχειρείται εδώ η ταξινόμηση σε κλίμακα αποδόσεως, ανεξάρτητα είδους παιχνιδιού.

Προτείνονται δύο διαφορετικά μοντέλα. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος είναι να μην μειώνονται οι μικρές και μεσαίες αποδόσεις και ταυτόχρονα να μην γίνονται «απωθητικά» τα είδη παιχνιδιών που συνήθως φέρνουν τις μεγάλες αποδόσεις, τετραπλό κλπ (σ.σ.: το τελευταίο ήδη επιτυγχάνεται και με τη χαμηλή μονάδα συμμετοχής, στα 50 λεπτά).

4.1. Παρατήρηση: Με τη «μέθοδο ΟΔΙΕ Ιουλίου 2011», είναι δεδομένο που θα καταλήξει το διανεμητέο (payout), στο βαθμό που δεν θα αλλάξουν οι σχετικοί τζίροι των διαφόρων τύπων παιχνιδιών. Με τις μεθόδους που προτείνονται εδώ εξαρτάται και από τους σχετικούς τζίρους και από τις αποδόσεις που θα προκύψουν.

4.2. Παρατήρηση: Στις κάτωθι προτάσεις γίνεται προβολή από τα δεδομένα του α’ εξαμήνου του 2011 προς το μέλλον. Δηλαδή γίνεται δεκτό ότι οι κατανομές αποδόσεων και τζίρων ανά παιχνίδι θα είναι περίπου όμοιες. Η υπόθεση αυτή είναι μάλλον συντηρητική (ήτοι προς τις «χαμηλές» αποδόσεις) επειδή οι Ελληνικές ιπποδρομίες του 2011 είχαν μικρότερη συμμετοχή ίππων απ’ ότι παλιότερα. Αν ο ιππόδρομος πρόκειται να συνεχίσει να λειτουργεί και αν επιτευχθεί μία μερική τουλάχιστον ανάκαμψη, οι συμμετοχές θα είναι περισσότερες.

4.2. Τα μοντέλα γκανιότας:

4.2.1. Αρχική γκανιότα 20% που αυξάνεται σταδιακά:
Οι αποδόσεις μέχρι 20.00 στο 50λεπτο βγαίνουν με γκανιότα 20%
Το άνω των 20.00 ποσό επιβαρύνεται με 10%.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο το τελικό διανεμητέο προβλέπεται να είναι 76.25% ο δε φόρος που θα αποδοθεί θα είναι 1.25%.

Παραδείγματα αποδόσεων:

Απόδοση με βάση
 20% γκανιότα

Γίνεται
Με τη σημερινή γκανιότα
αν ήταν παιχνίδι του 25%
Με τη σημερινή γκανιότα
αν ήταν παιχνίδι του 23%
10.00
10.00
9.37
9.62
30.00
29.00
28.10
28.80
50.00
47.00
46.80
48.10
150.00
137.00
140.60
144.30
500.00
452.00
468.70
481.00
1500.00
1370.00
1406.20
1443.70


4.2.2. Αρχική γκανιότα 20% που αυξάνεται σταδιακά, τα σκορ εξαιρούνται:
Επειδή τα σκορ ήδη φορολογούνται και επειδή ο στόχος του παίκτη των σκορ 4-6-9 δεν είναι ποτέ να πιάσει μικρό σκορ, επεξεργαζόμαστε ένα μοντέλο που δεν γκανιοτάρονται τα σκορ πέραν του 20%.

Οι αποδόσεις μέχρι 20.00 στο 50λεπτο βγαίνουν με γκανιότα 20%
Το άνω των 20.00 ποσό επιβαρύνεται με 10%.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο το τελικό διανεμητέο προβλέπεται να είναι 76.71% ο δε φόρος που θα αποδοθεί θα είναι 1.30%.


4.3. Άλλα μοντέλα: Το λογισμικό ganiota2 είναι σε θέση να διερευνήσει και άλλα μοντέλα γκανιότας, όπως π.χ. με μεταβλητές ανά παιχνίδι μονάδες στοιχήματος.


5. Παράρτημα Α’ (λοιπές προτάσεις για το ιπποδρομιακό στοίχημα ): Στην παρούσα παράγραφο γίνεται αναφορά σε ένα αριθμό από προτάσεις τεχνικού περιεχομένου που θα μπορούσαν να αυξήσουν τη συμμετοχή στο αμοιβαίο στοίχημα:

5.1. Τετραπλό και τράϊκαστ με 7/6 συμμετοχές: Οι λόγοι για τους οποίους τα στοιχήματα αυτά είναι διαθέσιμα με 8/7 ελάχιστες συμμετοχές δεν ήταν ποτέ πλήρως τεκμηριωμένοι. Είναι βέβαιο ότι μία φαινόμενη τουλάχιστον άνοδος του στοιχήματος θα προέκυπτε αμέσως. Δηλαδή σε ιπποδρομίες που δεν γίνεται στοίχημα, θα γίνεται. Αυτό δεν προδικάζει και άνοδο στο συνολικό τζίρο της ημέρας, κάποιες ενδείξεις όμως υπάρχουν.

5.2. Δελτία κομπιούτερ και xml: Στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ ο παίκτης είναι δυνατόν να τυπώσει το παιχνίδι του σε δελτία ή ακόμα να στείλει με email πολύστηλες αναπτύξεις που καταχωρούνται με αυτόματο τρόπο στη μηχανή, χωρίς να χρειάζεται εκτύπωση. Με τον τρόπο αυτό θα γίνεται μεγαλύτερο παιχνίδι στο σκορ-6 και στο σκορ-9.

5.3. Δημιουργία ιντερνετικής πλατφόρμας: Ο ΟΔΙΕ θα μπορούσε ενδεχομένως να δέχεται στοίχημα και μέσω internet, χωρίς το στοίχημα αυτό να υπάγεται σε έξτρα φορολόγηση. Αυτή τη μέθοδο την εφάρμοζε η Γαλλική PMU για χρόνια, παρ’ όλο που το θέμα του ευρύτερου διαδικτυακού στοιχηματισμού ήταν ακόμα αδιευκρίνιστο στη Γαλλία (ήτοι οι εταιρείες στοιχήματος εκτός των συνόρων).
Για το φυσικό δίκτυο πωλήσεων ιπποδρομιακού στοιχήματος, τα πρακτορεία ΟΔΙΕ δηλαδή, προκύπτει ένα θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της μεθόδου υπολογισμού της προμηθείας τους αλλά σε καμία περίπτωση η παρούσα πρόταση δεν στοχεύει κατά των πρακτόρων.

5.4. Περισσότερα πρακτορεία: Τα πρακτορεία ιπποδρομιακού στοιχήματος είναι πολύ λίγα. Είναι αληθές ότι δεν γεμίζουν και επίσης ότι όποιος πελάτης πρακτορείου ΟΠΑΠ θέλει να πάει σε πρακτορείο ιπποδρόμου μπορεί να το κάνει. Αλλά είναι κακή πολιτική πωλήσεων να μην δίδονται πιο πολλές άδειες. Οι πελάτες των πρακτορείων ΟΠΑΠ δεν θα ήθελαν να εγκαταλείψουν τα πρακτορεία στα οποία είναι πελάτες, θα ενδιεφέροντο όμως και για το ιπποδρομιακό στοίχημα αν ήταν διαθέσιμο από τον γνωστό τους πράκτορα του ΟΠΑΠ.

5.5. Καλύτερη υποδομή για το ξένο στοιχηματικό προϊόν: Οι Γαλλικές ιπποδρομίες που εισήχθησαν στο στοίχημα ΟΔΙΕ τον Αύγουστο του 2010 ήδη θεωρούνται αποτυχημένες. Σε κάθε περίπτωση οι ξένες ιπποδρομίες θα μπορούσαν να λειτουργήσουν μόνο βοηθητικά και ίσως και για διαφημιστικούς στόχους, αλλά η υποδομή για τη διεξαγωγή στοιχήματος είναι ανύπαρκτη.

Ο ΟΔΙΕ σε συνεργασία με την PMU όφειλαν να είχαν ζητήσει τις υπηρεσίες των ιπποδρομιακών εκδόσεων της Γαλλίας για να δημιουργηθεί μία αξιόλογη Ελληνόφωνη υπηρεσία. Αυτό το βήμα παραλείφθηκε και φυσικά οι Ελληνικές εκδόσεις δεν είναι σε θέση να καλύψουν το χάσμα. Το αντικείμενο είναι δύσκολο και το κοινό των ιπποδρομιών είναι απαιτητικό, ώστε δεν είναι καθόλου εύκολο να κινηθεί το ξένο στοιχηματικό προϊόν χωρίς τέτοιας μορφής υποδομή.

6. Παράρτημα Β’ (οι απόψεις των φιλίππων στο θέμα της γκανιότας:
Το κοινό των ιπποδρομιών είναι και ήταν πάντοτε ένα εξειδικευμένο κοινό, το οποίο δίνει ιδιαίτερη σημασία στις στοιχηματικές αποδόσεις και στα επίπεδα που κινούνται αυτές. Δεν είναι δυνατό να αποκτήσει άλλου είδους κοινό ο Ελληνικός ιππόδρομος, αλλά και αν υπήρχε κάποιο κοινό με διαφορετικές αντιλήψεις, θα επρόκειτο για παίκτες-παίκτριες με πολύ μικρό ύψος συμμετοχής.
Σήμερα η πλειοψηφία των φιλίππων έχει σχηματίσει αρνητική γνώμη και έχει σχηματίσει την εντύπωση ότι η διοίκηση του ΟΔΙΕ διάκειται εχθρικά εναντίον τους.
Δεν έγινε καμία προσπάθεια να χαρακτηρισθεί το μέτρο της γκανιότας σαν «παροδικό». Τόσο οι υπάρχοντες φίλιπποι απομακρύνονται, όσο και οι νεώτεροι που θα εκδήλωναν προτίμηση προς το ιπποδρομιακό στοίχημα κάτω από άλλες συνθήκες.

Οι φίλιπποι που έχουν μείνει στα πρακτορεία είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία άνω των 65 ετών. Σ’ αυτό το ηλικιακό γκρουπ, που σε κάθε περίπτωση βαίνει διαρκώς μειούμενο, οι αντιδράσεις είναι μικρής έντασης ή υποτονικές ενώ συναντάμε και το φαινόμενο της άγνοιας και της ελλιπούς ενημέρωσης.

Αυτή η αρνητική γενικά εικόνα του ιπποδρόμου αφορά μόνο στο οικονομικό σκέλος (γκανιότες και αποδόσεις), τη στιγμή που υπάρχουν ως γνωστόν και πλήθος άλλων παραπόνων, δικαιολογημένων ή μη.

6.1. Γκανιότα: Οι φίλιπποι υποστηρίζουν 20% γκανιότα χωρίς επί πλέον φόρο. Ότι ίσχυε δηλαδή όλα τα χρόνια που λειτουργεί ο Ελληνικός ιππόδρομος. Η γκανιότα αυτή είναι ήδη μεγάλη, αλλά είναι γεγονός ότι το στοιχηματικό προϊόν του ΟΔΙΕ ήταν από τα πιο ποιοτικά, χάρις στα πολύπλοκα παιχνίδια που προσεφέροντο (δίδυμο-φορκάστ-σύνθετο-τρίο-τράϊκαστ-σκορ κλπ).

6.2. Φόρος: Ο φόρος στα «μεγάλα κέρδη» που επιβλήθηκε πέρυσι είναι άδικος και το κράτος κερδίζει μικροποσά άνευ σημασίας από αυτόν, τα οποία μάλιστα δεν λογαριάζονται καν σαν «έσοδα του ιπποδρόμου».
Η γκανιότα που ίσχυε, 20%, ήταν ήδη μεγάλη και δεν προκύπτει από πουθενά ότι ένας παίκτης που κερδίζει 1000 ευρώ έχει θετικό ισοζύγιο στην ετήσια χρήση που κάνει ώστε να πρέπει να φορολογηθεί. Δεν προκύπτει ότι έχει θετικό ισοζύγιο ούτε για τη συγκεκριμένη ιπποδρομία που κερδήθηκαν τα 1000 ευρώ.
Ο φόρος αυτός εκτός από άδικος είναι και ανισοβαρής μεταξύ ΟΠΑΠ και ΟΔΙΕ.
Το πάμε στοίχημα του ΟΠΑΠ αφ’ ενός απηλλάγη από ένα παλιότερο φόρο 5% στα άνω των 150 ευρώ καθαρά κέρδη και αφ’ ετέρου φορολογείται με 10% όταν η απόλυτη στοιχηματική απόδοση ξεπερνάει το 334.00 και με 15% όταν ξεπερνάει τα 3340.00.
Αντίθετα στον ΟΔΙΕ φορολογείται τώρα η απόλυτη στοιχηματική απόδοση 200.00 και άνω, ενώ παλιότερα είχε φτάσει να φορολογείται το 34.00, στο σκορ την εποχή που στοίχιζε 3.00 ευρώ η μονάδα του σκορ (4-6-9) !
Είναι λάθος να συναρτάται η κλίμακα φόρου με το κόστος μονάδας και όχι με την απόλυτη στοιχηματική απόδοση. Θα μπορούσαν να φορολογούνται οι απόλυτες στοιχηματικές αποδόσεις 300 και 3000 αλλά όχι αυτό που ισχύει.

6.3. Εύνοια ΟΠΑΠ: Είναι φανερό ότι σε θέματα φόρων ευνοείται ο ΟΠΑΠ σε βάρος του ιπποδρόμου. Στη γκανιότα το «μονό αποδεκτό» στο στοίχημα έχει γκανιότα προκαθορισμένου γύρω στο 14% και δεν φορολογείται.

6.4. Τα αποτελέσματα της υπερβολικής γκανιότας:
Η υπερβολική γκανιότα είναι βέβαιο ότι διώχνει τους καινούριους παίκτες αλλά και τους παλιούς παίκτες του ιπποδρόμου, ή τους πιέζει να μειώσουν τη συμμετοχή τους στο ελάχιστο.

α) Όταν υπάρχουν ανταγωνιστικά παιχνίδια.
β) Στοιχηματικές απώλειες και κατώτερη του αναμενομένου πληρωμή όταν προκύπτει κέρδος.

Από τον Μάιο του 2011 όταν για πρώτη φορά φορολογήθηκε το ιπποδρομιακό στοίχημα ως τώρα (Αύγουστος 2011) η πτώση του τζίρου ήταν 60% (1,500,000 ανά συγκέντρωση 9 ιπποδρομιών τον Μάϊο του 2011, 600,000 τον Αύγουστο του 2011).
 
7. Λίστα διανομής:
Ο.Δ.Ι.Ε.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΕΝΩΣΙΣ
Ε.Ι.Δ.Ι.Ε.
Π.Ε.Π.Π.Σ.
ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΑΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ


8. Στοιχεία ανάρτησης στο διαδίκτυο:
Η παρούσα μελέτη βρίσκεται ανηρτημένη στο διαδίκτυο στη διεύθυνση:

Για το λογισμικό ganiota2, αρχεία δεδομένων των οποίων έγινε χρήση, απευθυνθείτε στο:

cosmicsports@gmail.com.

Σημ. «Ιπποδρομιών»: Προτείνουμε στους αναγνώστες μας να επισκέπτονται την ιπποδρομιακή ιστοσελίδα cosmicway όπως και το cosmic forum (όπου αναπτύσσονται διάφορα ιπποδρομιακά θέματα). Η δική μας πάγια θέση υποστηρίζει ότι μία από τις βασικές «υποχρεώσεις» κάθε φιλίππου είναι η όσο το δυνατό πιο πλήρης κι έγκυρη ενημέρωση γύρω από όλα τα ιπποδρομιακά θέματα και γι’ αυτό το λόγο συνιστούμε σταθερά σε όλους τους αναγνώστες μας να επισκέπτεστε όσες περισσότερες ιπποδρομιακές ιστοσελίδες μπορείτε (κάποιες από αυτές «φιλοξενούνται» ήδη στο menu με τίτλο: «Άλλες ιπποδρομιακές ιστοσελίδες» που βρίσκεται στα αριστερά και προς το τέλος της αρχικής σελίδας των «Ιπποδρομιών»), να διαβάζετε όσο μπορείτε περισσότερο, να συμμετέχετε ενεργά στα διάφορα forums και στις συζητήσεις που διεξάγονται κατά καιρούς και να «φιλτράρετε» τις ειδήσεις, ώστε να διαθέτετε καθαρή «ιπποδρομιακή σκέψη» και «ιπποδρομιακή συνείδηση» (δύο σημαντικές έννοιες που τις πραγματευτήκαμε ήδη από το παρελθόν).
 «Ιπποδρομίες»


«Νέο αίμα» στο Μαρκόπουλο!


ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΩΝ ΤΗΣ 3.8.2011 

Συνήλθε σήμερα 3η Αυγούστου  2011 η Επιτροπή Ιπποδρομιών και αφού συνεχάρη τους νέους αποφοίτους της ΣΧΟΛΗΣ ΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΑΝΑΒΑΤΩΝ (ΣΜΑ) Αντώνιο Αρναούτη, Παναγιώτη Γούρνελο, Ευάγγελο Κουτσουμάρη, Δημήτριο Λυκίδη, Σβετλάνα Μαρίνη, Ευάγγελο Μπαρμπαρή, Μαρία Πατρίκη, Δημήτριο Στούμπα και Παναγιώτη Τζελέπη τους χορηγεί άδεια μαθητευομένου αναβάτη και με νεότερη απόφασή της θα τους επιτρέψει αφού υπογράψουν τα απαιτούμενα συμφωνητικά με τους προπονητές, να προπονούν ίππους.

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΩΝ
 Ν. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ – Ι. ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ- ΑΛ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

Σημ. «Ιπποδρομιών»: Ευχόμαστε ολόψυχα στους νέους μαθητευόμενους αναβάτες που αποφοίτησαν από τη Σχολή σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για τις Ελληνικές Ιπποδρομίες να έχουν καλή δύναμη, καλή τύχη και καλή σταδιοδρομία!

«Ιπποδρομίες»


Έφτασε η ώρα του νομοσχεδίου για τα τυχερά παιχνίδια 


Ο κύβος ερρίφθη. Ο Ευάγγελος Βενιζέλος και το Υπουργείο Οικονομικών ολοκληρώνουν σήμερα το πολυνομοσχέδιο που αφορά τα online τυχερά παιχνίδια, το αθλητικό στοίχημα και τα «φρουτάκια», ενώ αύριο (Σημ. «Ιπποδρομιών»: χθες, Πέμπτη 05-08-2011) αναμένεται να ψηφιστεί από τη Βουλή.

Στη δική της Μαύρη Παρασκευή οδεύει η χώρα, αφού από τη στιγμή που το νομοσχέδιο ψηφιστεί και δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τα ελληνικά τραπεζικά ιδρύματα και οι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και υπηρεσιών Διαδικτύου δεν θα μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες υποστηρικτικές μη νόμιμων δραστηριοτήτων ιντερνετικού τζόγου. Από τη μια αυτό σημαίνει την προετοιμασία για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων ώστε να λειτουργούν νόμιμα για τους Έλληνες παίκτες, από την άλλη όμως, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή της αδειοδότησης πιθανότατα δε θα υπάρχουν δυνατότητες για αναλήψεις, καταθέσεις, ή online παίχνίδι.

«Φρουτάκια»

Η άδεια για τα VLTs («φρουτάκια») δεν μπορεί να διασπαστεί σε δύο, διότι αυτό θα έθετε σε αμφιβολίες το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ. Το οποίο, αντιθέτως, επεκτείνεται, με επέκταση της σύμβασης αποκλειστικότητας, έναντι σημαντικού τιμήματος υπέρ του Δημοσίου. Ο ΟΠΑΠ θα αναλάβει την ευθύνη και για τα 35.000 μηχανήματα. Τα 16.500 μέσω των δικών του πρακτορείων, αφού και τα 50 του ΟΔΙΕ θα γίνουν και πρακτορεία ΟΠΑΠ. Σε κάθε πρακτορείο θα μπουν το πολύ μέχρι τρία μηχανήματα. Τα υπόλοιπα 18.500 μηχανήματα, θα δημοπρατηθούν από τον ΟΠΑΠ, «με διαφανείς και ανταγωνιστικούς όρους» όπως τονίστηκε, υπό τον έλεγχο πάντα του Δημοσίου και της Βουλής και θα δοθούν σε 4-10 ενδιαφερόμενους.

Αθλητικό Στοίχημα

Πολύ σημαντικό όμως είναι το κομμάτι που έχει να κάνει και με το «Στοίχημα». Για το Διαδικτυακό Στοίχημα, ο ισχυρισμός του ΟΠΑΠ ότι έχει αποκλειστικότητα και επ' αυτού, επισημάνθηκε από αρκετούς «ειδικούς» ότι δεν ισχύει. Αν θέλει ο ΟΠΑΠ, θα διεκδικήσει όπως και όλοι οι άλλοι μία από τις άδειες, όπως μπορεί να διεκδικήσει και άδεια κρατικών λαχείων. Υπενθυμίζεται ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση καταψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, με την κατηγορία ότι βάζει στο ίδιο «καλάθι» θέματα όπως το συνταξιοδοτικό, τις συγχωνεύσεις και το τζόγο.

Πηγή: gazzetta.gr
«Ιπποδρομίες»

Ιπποδρομίες Α.Ε. - επίσημη ιστοσελίδα

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Ο καιρός ΤΩΡΑ (Μαρκόπουλο)

Οι «Ιπποδρομίες» στο YouTube

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Οι «Ιπποδρομίες» στο Facebook

Αρχείο δημοσιευμάτων «Ιπποδρομιών»