Ιπποδρομιακές ειδήσεις σε τίτλους:

«Ιπποδρομίες», ο Ελληνικός ιστοχώρος των ιπποδρομιών, http://ippodromiaka-nea.blogspot.gr/ - email επικοινωνίας: ippodromies@yahoo.gr

Τρίτη, 1 Μαρτίου 2016

Έρευνα κοινής γνώμης: Η παρουσίαση των ευρημάτων της διαδικτυακής δημοσκόπησης των «Ιπποδρομιών»

Συνοπτική καταγραφή και σχολιασμός των αποτελεσμάτων της διαδικτυακής ψηφοφορίας των «Ιπποδρομιών» - Τα «μηνύματα που στέλνουν» οι φίλιπποι που συμμετείχαν στην έρευνα

Αγαπητοί φίλοι των «Ιπποδρομιών»,

Η έρευνα της κοινής γνώμης που διεξήγαγαν οι «Ιπποδρομίες» για εκατό συνολικά ημέρες ολοκληρώθηκε πριν λίγες ώρες και μετά από την επεξεργασία των απαντήσεων έφτασε η ώρα της αποτύπωσης των συνολικών αποτελεσμάτων και της ποιοτικής τους ανάλυσης.

Όσοι δεν διαβάσατε την ταυτότητα της δημοσκόπησης που διεξήγαγαν οι «Ιπποδρομίες», μπορείτε να πατήσετε εδώ και να δείτε εν συντομία με ποιες διαδικασίες επιλέχθηκε να λάβει χώρα η έρευνα. Κατά τα άλλα, να σας θυμίσουμε πως οι φίλιπποι που συμμετείχαν ενεργά (και σας ευχαριστούμε θερμά για αυτό!) στη διαδικτυακή ψηφοφορία κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα μικρό ερωτηματολόγιο το οποίο φροντίσαμε να είναι όσο γίνεται πιο απλό στην κατανόηση και εύκολο στην απάντηση.

Θελήσαμε κατ’ αρχάς να δούμε κάποια «ποιοτικά χαρακτηριστικά» που έχουν να κάνουν με το αναγνωστικό κοινό της ιστοσελίδας και επιπλέον να διερευνήσουμε τις απόψεις των φιλίππων για ορισμένα από τα θέματα της ιπποδρομιακής επικαιρότητας που απασχολούν την κοινή γνώμη, καθώς επίσης να «μετρήσουμε» εντυπώσεις του κόσμου για την παλιά και τη νέα στοιχηματική εταιρία (κυρίως τον ΟΔΙΕ μπορέσαμε τελικά να παρακολουθήσουμε με μεγαλύτερη αξιοπιστία, δεδομένου ότι αφενός οι Ιπποδρομίες Α.Ε. έχουν εξαιρετικά μικρή θητεία στο ενεργητικό τους και από την άλλη πλευρά κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της έρευνας μεσολάβησε σημαντικός «νεκρός χρόνος», χωρίς καθόλου ιπποδρομιακή δράση, γεγονός που «αποδυνάμωσε» κάποια εκ των ερωτημάτων).


Στο προκείμενο, λοιπόν, ας δούμε όσα αποτυπώθηκαν στα αποτελέσματα της έρευνας:

Η «ταυτότητα» της πλειοψηφίας των φιλίππων

Παρότι είναι κοινά αποδεκτό πως η μεγάλη πλειοψηφία των φιλίππων στην Ελλάδα είναι «γερασμένη» ηλικιακά (κάτι αυταπόδεικτο, μιας και στο πέρασμα του χρόνου δεν έγινε σε καμία περίπτωση «ανανέωση» της «παικτικής δεξαμενής» στον Ελληνικό Ιππόδρομο, αλλά τουναντίον, σημειώθηκε ανεπανάληπτη συρρίκνωση του αριθμού των φιλίππων, κάτι που είναι απολύτως «μετρήσιμο» και αντανακλάται τόσο στα συνολικά εισιτήρια που «κόβει» ο Ιππόδρομος – μαζί με τους φιλίππους θαμώνες των πρακτορείων – σε σχέση με την εποχή του Φαλήρου για παράδειγμα, όσο και με τους τζίρους των τελευταίων ετών οι οποίοι είναι αποκαρδιωτικοί) υπάρχει ωστόσο ένα «ελπιδοφόρο στοιχείο» στην έρευνα, καθώς το 30% περίπου όσων απάντησαν ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 20 ετών – 40 ετών (σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση των απαντήσεων που δόθηκαν ως επιλογές). Δείγμα ασφαλώς της δυναμικής του Διαδικτύου, που προσελκύει κατά κανόνα νέες ηλικίες, πιο εξοικειωμένες με την νέα τεχνολογία, αποτελεί παράλληλα ένα νέο «target group» (η «ομάδα του Ίντερνετ») που χρειάζεται κατά την γνώμη μας να αξιοποιηθεί στο έπακρο, ειδικότερα με την είσοδο του «εξ αποστάσεως» στοιχηματισμού προσεχώς (online ιπποδρομιακό στοίχημα), όπου θα πρέπει σύντομα να τεθούν όλες εκείνες οι προϋποθέσεις για μελλοντική έναρξη σύντομα.

Παρατηρούμε επίσης πως οι επαγγελματίες του χώρου αλληλεπιδρούν με τον Διαδικτυακό Ιπποδρομιακό Τύπο (και μας τιμούν εξαιρετικά με την «ψήφο εμπιστοσύνης» που δίνουν και στις «Ιπποδρομίες») καθώς το αξιοσέβαστο ποσοστό του 23% περίπου συμμετείχε στην έρευνα και βοήθησε να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα. Διότι είναι πολύ ενθαρρυντικό στοιχείο να «μπολιάζονται» η γνώμη των επαγγελματιών και των φιλίππων, προκειμένου η νέα εταιρία να μπορέσει να «ακούσει» τι ακριβώς «ζητά» στο σύνολό της η ιπποδρομιακή κοινότητα. Η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων (53% περίπου) αυτοπροσδιορίζονται ως «παλιοί» φίλιπποι, ενώ υπάρχει και το εντυπωσιακό 9% του κόσμου που συμμετείχε στην έρευνα που δηλώνει πως δεν έχει - προς το παρόν - καμία σχέση με τον Ιππόδρομο, δεύτερο «θετικό δείγμα» της δυναμικής που μπορεί να αποκτήσει το άθλημα στη χώρα!


Από όσους απάντησαν στο ερωτηματολόγιο της έρευνας, το 24% περίπου δηλώνει «νέος αναγνώστης» των «Ιπποδρομιών», ελπιδοφόρο στοιχείο και για την ιστοσελίδα αλλά και για το ίδιο το άθλημα, καθώς αυτό σημαίνει πως υπάρχει έντονο θα λέγαμε ενδιαφέρον της κοινής γνώμης (γεγονός που αποτυπώνεται στην συνεχή αύξηση της επισκεψιμότητας των «Ιπποδρομιών» με σταθερό ρυθμό τα τελευταία χρόνια) αλλά φανερώνει από την άλλη «τάση διεύρυνσης» του αναγνωστικού ιπποδρομιακού κοινού, από όπου προκύπτουν κατά μεγάλο ποσοστό οι μελλοντικοί παίκτες του ιπποδρομιακού στοιχήματος.

Οι προτιμήσεις, τα προβλήματα και ο «δείκτης αισιοδοξίας» 
«Παγιωμένη» η αντίληψη σε ο, τι αφορά στις προτιμήσεις των φιλίππων για τις αλλοδαπές ιπποδρομίες αποτελούν οι κούρσες από Αγγλία και Γαλλία, εύρημα μάλλον αναμενόμενο, αφού όπως είπαμε η πλειοψηφία των συμμετεχόντων είναι «παλιοί φίλιπποι» (επομένως και «εκπαιδευμένοι» να στοιχηματίζουν στα Ιπποδρόμια αυτών των χωρών). Τρίτη επιλογή στο ερώτημα με εξαιρετικά σημαντικό ποσοστό (39%) αποτελούν οι ΗΠΑ – ένα εύρημα που νομίζουμε πως ίσως πρέπει να το δει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η νέα εταιρία – και σχετικά κοντά (30%) το Ντουμπάι, όπου από το παρελθόν είχαν ορισμένες φορές τη δυνατότητα να παίξουν οι Έλληνες φίλιπποι. Η επιλογή της Κύπρου «κρύφτηκε» έντεχνα από το ερώτημα στην επιλογή «Άλλη χώρα», προκειμένου να δούμε τις «αυθόρμητες» απαντήσεις. Ίσως να περιμέναμε περισσότερες ψήφους, η συγκεκριμένη επιλογή («Άλλη χώρα») απέσπασε μόλις το 8%, σε ένα ερώτημα που επέτρεπε επιλογή πολλαπλών απαντήσεων. Εντύπωση κάνει το 17% περίπου που επέλεξε κούρσες από Αυστραλία.

Εξίσου σημαντικά ευρήματα προκύπτουν και από την εκτίμηση των συμμετεχόντων για το ποιο θεωρούν ως το μεγαλύτερο πρόβλημα του Ελληνικού Ιπποδρόμου, ερώτημα που και αυτό επέτρεπε πολλαπλές απαντήσεις. Και εδώ ο πλουραλισμός είναι ενδεικτικός της εικόνας που έχουν οι φίλιπποι (και οι επαγγελματίες που ψήφισαν) γύρω από το μέγεθος του προβλήματος στον Ελληνικό Ιππόδρομο, το οποίο είναι σύνθετο και πολύπλοκο. Με μικρή διαφορά (67% έναντι 62%) το απομακρυσμένο Ιπποδρόμιο και η απουσία προβολής των ιπποδρομιών χαρακτηρίζεται ως «νούμερο ένα» πρόβλημα του χώρου, με τη διαφθορά και την αναξιοπιστία να ακολουθεί από κοντά όπως προείπαμε. Είναι ενδεικτικό μάλιστα το γεγονός πως αυτές οι δύο απαντήσεις έδιναν τις περισσότερες ημέρες που διήρκησε η έρευνα μάχη «ψήφο με ψήφο», στις τελευταίες ημέρες διαφάνηκε το τελικό αποτέλεσμα! Τα υπόλοιπα θέματα που δόθηκαν από το ερώτημα ως εναλλακτικές πιθανές απαντήσεις (χαμηλές αποδόσεις, υψηλή γκανιότα και φορολόγηση δελτίων, απουσία θεάματος και ενδιαφέροντος, οικονομική συγκυρία) έλαβαν επίσης πολύ υψηλά ποσοστά (41%, 35%, 37% και 29% αντίστοιχα), απόλυτος δείκτης της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος ανάκαμψης των Ελληνικών Ιπποδρομιών.

Η «συγκρατημένη αισιοδοξία» του κόσμου που έλαβε μέρος στη δημοσκόπηση «δίνει τον τόνο» στο ερώτημα του κατά πόσο αισιόδοξοι αισθάνονται για το μέλλον των Ελληνικών Ιπποδρομιών. Ιδιαίτερη προσοχή - κατά τη γνώμη μας - χρειαζόταν να δώσει κανείς στη διατύπωση του ερωτήματος, καθώς ζητήθηκε μία εκτίμηση για το μέλλον του Ελληνικού ιπποδρομιακού προϊόντος μόνο και όχι του παιχνιδιού συνολικά ή της νέας εταιρίας. Στις απαντήσεις που δόθηκαν παρέχεται η δυνατότητα να αποτυπωθεί η «γενική αίσθηση» του κόσμου για το «πού πάει» το άθλημα στη χώρα. Το 41% λοιπόν των ερωτηθέντων δηλώνει λίγο αισιόδοξοι, πολύ αισιόδοξοι λένε πως είναι μόλις το 6%, «ισοδύναμοι» εμφανίζονται οι απαισιόδοξοι και όσοι δηλώνουν αρκετά αισιόδοξοι (24% και 25% αντίστοιχα) ενώ υπάρχει και ένα 2% που απάντησε με την επιλογή «Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ», μην μπορώντας πιθανώς να «ψυχανεμιστούν» τις επερχόμενες εξελίξεις προκειμένου να τις αξιολογήσουν, θετικά ή αρνητικά.
Ο «παλιός», ο «νέος» και οι προτεραιότητες
Περισσότερο από βέβαια
ήταν κατά τη δική μας εκτίμηση η απογοήτευση του κόσμου από την προηγούμενη εταιρία (ΟΔΙΕ) κάτι που αποτυπώνεται χαρακτηριστικά με τις απαντήσεις του κόσμου, που με ποσοστό 58% δηλώνει καθόλου ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες του ΟΔΙΕ, λίγο ικανοποιημένο απάντησε το 29% (ποσοστό δηλαδή άνω του 87% με βάση τα στοιχεία της έρευνας φαίνεται πως έχει «παράπονα» - μικρά ή μεγάλα – από τον ΟΔΙΕ και τις υπηρεσίες του…) ενώ υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό το οποίο δηλώνει αρκετά ή πολύ ικανοποιημένο (4% και 2% αντίστοιχα). Το 5% που απάντησε «Δεν γνωρίζω/ Δεν απαντώ» μας φαίνεται κάπως μικρότερο του αναμενομένου, δεδομένου ότι σε προηγούμενο ερώτημα καταγράφηκε ένα ποσοστό της τάξης του 9% που συμμετείχε στην έρευνα και δηλώνει πως δεν έχει καμία σχέση προς το παρόν με τον Ιππόδρομο. Η ποσοτική αυτή διαφορά εξηγείται κατά κάποιον τρόπο από το γεγονός πως η απάντηση των ερωτημάτων της έρευνας ήταν αποκλειστικό θέμα της κρίσης των συμμετεχόντων. Αυτό σημαίνει πως σε άλλες ερωτήσεις παρατηρήθηκε αυξημένη και σε άλλες μειωμένη συμμετοχή, η διαφορά αυτή μπορεί μέχρι ένα σημείο να ερμηνεύσει τα ευρήματα αυτά.
Λόγω του βραχέως διαστήματος από την έναρξη των Ιπποδρομιών Α.Ε. της δραστηριότητάς της, θελήσαμε να την «μετρήσουμε» όχι με κριτήριο τον βαθμό αποτελεσματικότητάς της, παρά σε «επίπεδο προθέσεων». Για αυτό τον λόγο ζητήσαμε από τον κόσμο να εκτιμήσει την κίνηση της νέας ιπποδρομιακής εταιρίας να εισάγει και να διαθέσει στην Ιδιοκτησία ίππους από το εξωτερικό. Πρωτόγνωρη κίνηση, «μπερδεύει» θα λέγαμε τον κόσμο καθώς δεν είχε κάποιο «μέτρο σύγκρισης» για να την αξιολογήσει, γεγονός που αποτυπώνεται εύγλωττα στα αποτελέσματα (ίσως η πιο «μοιρασμένη» από πλευράς των απαντήσεων του κόσμου ερώτηση της δημοσκόπησης). Έτσι, λοιπόν, οι πρώτες σε προτίμηση απαντήσεις ήταν «Σχετικά καλή κίνηση» και «Καλή κίνηση» με 25% και 23% αντίστοιχα, «Ούτε καλή/ Ούτε κακή κίνηση» και «Πολύ καλή κίνηση» έπονται με ποσοστά 20% και 19%, «Καθόλου καλή κίνηση» στην συνέχεια με 8% και «Δεν γνωρίζω/ Δεν απαντώ» με μόλις 3%. «θετικό πρόσημο» ασφαλώς στην συνείδηση του κόσμου η ενέργεια αυτή της νέας εταιρίας, με τις θετικές γνώμες – αθροιστικά – να υπερτερούν σημαντικά των αρνητικών.


Το τελευταίο – αλλά εξόχως σημαντικό – ερώτημα της έρευνας εμπεριέχει «αίτημα» της κοινής γνώμης για πολλές αλλαγές και σημαντικές τομές. Αυτή είναι η ερώτηση στην οποία παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη συμμετοχή του κόσμου και αφορά στην «επόμενη ημέρα» του Ιπποδρόμου, καθώς ζητήθηκε μέσα από μία ευρύτατη γκάμα επιλογών να αναδειχθεί το σημαντικότερο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει πρώτο απ’ όλα η νέα εταιρία, με δυνατότητα χρήσης πολλαπλών απαντήσεων. «Παλλαϊκό αίτημα» με ποσοστό 80%(!) είναι η τηλεοπτική και ραδιοφωνική κάλυψη των ιπποδρομιών, και αν θέλει ο ΟΠΑΠ να αρχίσει κάποια στιγμή να βλέπει τζίρους που αντιστοιχούν σε άλλες εποχές, χρειάζεται κατά την γνώμη μας να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη τις απαντήσεις του κόσμου, ιδιαίτερα σε αυτό το ερώτημα.

Οι απαντήσεις «Προσέλκυση νέων φιλίππων/ Αύξηση τζίρου», «Προβολή/ Προώθηση του ιπποδρομιακού προϊόντος» και «Αύξηση ίππων» σημείωσαν επίσης αξιοπρόσεκτα ποσοστά στις προτιμήσεις του κόσμου (65%, 61% και 61% αντίστοιχα), δείγμα της φεραλληλίας των δημοφιλέστερων απαντήσεων (μέσω της τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής κάλυψης μπορεί να επιτευχθεί προσέλκυση νέων φιλίππων, αύξηση του τζίρου και προβολή και προώθηση του ιπποδρομιακού προϊόντος, και αντίστροφα, αύξηση των ίππων θα σημάνει μέσω αυξημένης δυσκολίας πρόβλεψης την αύξηση τζίρου και προσέλκυση νέων φιλίππων, κάτι που θα καταστήσει επιτυχέστερη την προβολή και προώθηση του ιπποδρομιακού προϊόντος κοκ). Χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης ερώτησης η «αναγνώριση» της σημαντικότητας και της πολυπλοκότητας των θεμάτων που καλείται να διαχειριστεί και να επιλύσει επιτυχώς ο ΟΠΑΠ, προκειμένου να τεθούν με σταθερό και σίγουρο τρόπο τα «θεμέλια ανάκαμψης» του αθλήματος στη χώρα. Για τον λόγο αυτό, παρατηρούνται μεγάλα ποσοστά και σε όλες τις υπόλοιπες απαντήσεις, όπως πχ «Περισσότερες Ελληνικές ιπποδρομίες», «Διαδικτυακό στοίχημα», «Μείωση γκανιότας/ Φορολόγησης δελτίων», «Αύξηση ιδιοκτητών» που έλαβαν 51%, 48%, 33% και 48% αντίστοιχα. Τέλος, είναι χαρακτηριστικό πως στις ερωτήσεις που είχε επιτραπεί επιλογή πολλαπλών απαντήσεων, στα δύο «καυτά» ερωτήματα της έρευνας («Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Ελληνικού Ιπποδρόμου;» και «Τί νομίζετε πως πρέπει να αντιμετωπίσει πρώτα η νέα εταιρία;») οι απόψεις των ερωτηθέντων φαίνονται να είναι «ξεκάθαρες», αφού η επιλογή «Δεν γνωρίζω/ Δεν απαντώ» δεν συγκέντρωσε ούτε μία ψήφο(!), απόλυτη ένδειξη κατά την γνώμη μας πως ο κόσμος και «ξέρει τι θέλει» και το «απαιτεί» ευθέως!

Σας ευχαριστούμε για μία ακόμη φορά όλους όσους μας τιμήσατε με την συμμετοχή σας στην έρευνα των «Ιπποδρομιών» και δεσμευόμαστε στις επόμενες ημέρες να προωθήσουμε τα αποτελέσματά της και να καταστήσουμε όλους τους θεσμικούς Φορείς – μαζί με την νέα ιπποδρομιακή εταιρία – κοινωνούς της άποψης της ιπποδρομιακής κοινότητας συνολικά, των επαγγελματιών δηλαδή και των φιλίππων που συμμετείχαν ενεργά στην έρευνα.


«Ιπποδρομίες»

Ιπποδρομίες Α.Ε. - επίσημη ιστοσελίδα

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Ο καιρός ΤΩΡΑ (Μαρκόπουλο)

Οι «Ιπποδρομίες» στο YouTube

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Οι «Ιπποδρομίες» στο Facebook

Αρχείο δημοσιευμάτων «Ιπποδρομιών»