Ιπποδρομιακές ειδήσεις σε τίτλους:

«Ιπποδρομίες», ο Ελληνικός ιστοχώρος των ιπποδρομιών, http://ippodromiaka-nea.blogspot.gr/ - email επικοινωνίας: ippodromies@yahoo.gr

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Χρειάζονται αστραπιαίες κινήσεις από τον ΟΔΙΕ ενόψει κρίσιμων εξελίξεων
άρθρο του Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκη

Ο περσινός τζίρος από το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα έφτασε στα 1,40 δισεκατομμύρια € σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 75,00 % (!) σε σχέση με το 2009, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αποτελούν το μοναδικό κανάλι του εμπορίου που βρίσκεται σε άνοδο. Παλαιότεροι «παίκτες» αναβαθμίζουν τις ιστοσελίδες τους, παραδοσιακού τύπου λιανέμποροι εισέρχονται στις on-line πωλήσεις ενώ πληθαίνουν συνεχώς οι εταιρίες με αμιγώς παρουσία στο Διαδίκτυο, ακόμη και στις υπηρεσίες. Το 12,00% των χρηστών του Διαδικτύου που δεν είναι e-shoppers αναμένεται ότι θα ξεκινήσει on-line αγορές κατά τη διάρκεια του 2011 ενώ ο αριθμός των on-line αγοραστών έχει τετραπλασιαστεί (!) μέσα στην τελευταία πενταετία και αποτελεί σήμερα το 13,00% (!) του πληθυσμού φτάνοντας σε 840.000 (σύμφωνα με τη Focus Bari).
Αυτά καθώς και διάφορα άλλα στοιχεία διαβάσαμε στο πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα της ιστοσελίδας «real.gr» (πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο) και φυσικά εξάγαμε κάποια συμπεράσματα που εκτιμούμε πως αφορούν και στον Ελληνικό Ιππόδρομο.
Η «εικόνα» της σημερινής αγοράς (ευρύτερα) στη χώρα δείχνει την έντονη «τάση» για χρησιμοποίηση των νέων τεχνολογιών και ειδικότερα του Διαδικτύου από καταναλωτές οι οποίοι αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο με ιδιαίτερη έμφαση φυσικά στις μικρότερες ηλικίες (κάτι που δεν αναφέρεται στο άρθρο αλλά είναι σχεδόν αυταπόδεικτο ότι οι μικρότερες ηλιακά ομάδες είναι περισσότερο εξοικειωμένες με τις εξελίξεις και τα επιτεύγματα της σύγχρονης τεχνολογίας). Σε αυτό το συμπέρασμα συντείνει και το γεγονός πως ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις δημιουργούν ή αναβαθμίζουν τις υπάρχουσες ιστοσελίδες τους οι οποίες λειτουργούν ως «on-line καταστήματα» όλο το 24ωρο. Οι διαπιστώσεις αυτές «φωτίζουν» αν θέλετε μία ακόμα «χτυπητή αδυναμία» του ΟΔΙΕ ο οποίος «πάσχει» στο κομμάτι αυτό, της χρησιμοποίησης δηλαδή του Διαδικτύου στη δική του επιχειρηματική δραστηριότητα.
Και τι ακριβώς εννοούμε με αυτό; Εννοούμε πως η ιστοσελίδα του Οργανισμού θα έπρεπε να λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελεί «βιτρίνα» ή «προθάλαμο» αν θέλετε για όλους τους επίδοξους φιλίππους. Αρκεί μόνο να επισημάνουμε το γεγονός πως στην επίσημη ιστοσελίδα του ΟΔΙΕ (http://www.odie.gr/) δεν αναγράφεται ούτε η διεύθυνσή του ούτε κάποιο e-mail επικοινωνίας (!) και επομένως είναι μάλλον αναμενόμενο να μην υπάρχουν ούτε χάρτης διαδρομής, πληροφορίες και οδηγίες για την πρόσβαση των φιλίππων στον Ιππόδρομο Μαρκόπουλου…
Εκτός από το ζήτημα της προβολής και της διαφήμισης (που είναι εξαιρετικά σημαντικό, μιας και η «καλή βιτρίνα» ελκύει περισσότερο κόσμο) υπάρχει και το θέμα του στοιχηματισμού μέσω του Διαδικτύου. Γνωρίζουμε ήδη από τους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης ότι στις προθέσεις της είναι η αδειοδότηση ξένων εταιριών (και του ΟΠΑΠ) για Ιντερνετικό στοίχημα, ενώ ο ΟΔΙΕ (εξ όσων τουλάχιστον έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα) δεν αναμένεται να λάβει άδεια για τη διενέργεια ιπποδρομιακού στοιχήματος μέσω Διαδικτύου. Αυτό ουσιαστικά τον αποδυναμώνει σε ανυπολόγιστο βαθμό αφού του στερεί «το μέλλον», δηλαδή τους νέους (ηλικιακά) επίδοξους φιλίππους οι οποίοι είναι πλήρως εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο και που όπως είναι φυσικό και απολύτως αναμενόμενο θα στραφούν προς άλλες επιλογές στοιχηματισμού, ακόμα και αν πρόκειται για το ίδιο προϊόν (ιπποδρομίες). Και προσέξτε τώρα πολύ αυτήν την παρατήρηση: με την αδειοδότηση ξένων εταιριών προκειμένου αυτές να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών (είτε εντός ή εκτός Διαδικτύου) αίρεται αυτομάτως ο μονοπωλιακός χαρακτήρας τόσο σε ο, τι αφορά στην εγχώρια αγορά (στοίχημα εντός των συνόρων μας) όσο και σε ο, τι αφορά στα προσφερόμενα εγχώρια προϊόντα στοιχηματισμού. Αυτό θα είναι ασφαλώς και το πιο οδυνηρό για τον ΟΔΙΕ ο οποίος μπορεί μεταξύ των Ελληνικών εταιριών που δραστηριοποιούνται σήμερα στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών να «διασφαλίζεται» (προς το παρόν) σε ο, τι αφορά στο αμοιβαίο ιπποδρομιακό στοίχημα αλλά δε θα μπορεί να εξαιρέσει τις εταιρίες του Διαδικτύου που θα διαθέτουν νόμιμη άδεια από το Κράτος από το να προσφέρουν στους πελάτες τους Ελληνικές ιπποδρομίες για να στοιχηματίσουν, διότι απλά δεν υπάρχει τρόπος να αποκλειστούν! Αν παρ’ ελπίδα επιχειρηθεί κάτι τέτοιο από την Κυβέρνηση τότε θα έχουμε μαζικές προσφυγές των ξένων στοιχηματικών εταιριών στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια κατηγορώντας τη χώρα μας για παραβίαση των όρων υγιούς ανταγωνισμού και αν δεν υπάρξει «συμμόρφωση» τότε πολύ απλά θα εγκαταλείψουν την Ελλάδα, με ο, τι αυτό συνεπάγεται για τα έσοδα που προσδοκά το Οικονομικό Επιτελείο από το εγχείρημα της αδειοδότησης ξένων εταιριών στοιχημάτων. Με άλλα λόγια, η ρύθμιση της Διαδικτυακής αγοράς των τυχερών παιχνιδιών στη χώρα θα σημάνει ταυτόχρονα και την κατάργηση του μονοπωλίου για τον ΟΔΙΕ.

Η δική μου πρόταση λοιπόν είναι πως θα πρέπει από σήμερα (για να μην πούμε από χθες) η Ηγεσία του Οργανισμού να επεξεργαστεί τρόπους και λύσεις ώστε όποτε «ανοίξει» η αγορά των τυχερών παιχνιδιών στο Διαδίκτυο να διεκδικήσει και να λάβει και ο ίδιος άδεια διενέργειας Διαδικτυακού ιπποδρομιακού στοιχήματος ώστε να «περισώσει» ο, τι μπορέσει ευρισκόμενος πλέον κάτω από συνθήκες «ασφυκτικού» και (κυρίως) «άνισου» ανταγωνισμού. Δε συζητούμε φυσικά για τις «βλέψεις» που θα έπρεπε να είχε ο ίδιος ο ΟΔΙΕ για «επέκτασή του εκτός συνόρων» (μέσω του Διαδικτύου), απλούστατα διότι δεν μπορεί να κοιτά το αύριο και την ανάπτυξη όταν σήμερα διακυβεύεται η ύπαρξη και η επιβίωσή του.
 

Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης

Ιπποδρομίες Α.Ε. - επίσημη ιστοσελίδα

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Ο καιρός ΤΩΡΑ (Μαρκόπουλο)

Οι «Ιπποδρομίες» στο YouTube

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Οι «Ιπποδρομίες» στο Facebook

Αρχείο δημοσιευμάτων «Ιπποδρομιών»