Ιπποδρομιακές ειδήσεις σε τίτλους:

«Ιπποδρομίες», ο Ελληνικός ιστοχώρος των ιπποδρομιών, http://ippodromiaka-nea.blogspot.gr/ - email επικοινωνίας: ippodromies@yahoo.gr

Παρασκευή, 15 Μαΐου 2015

Απόψεις: Οι πρώτες εκατό ημέρες του νέου Ιπποδρόμου

Ποιες χρειάζεται να είναι οι πρώτες ενέργειες της νέας εταιρίας Ιπποδρομιών στην Ελλάδα

Απλές κινήσεις μηδενικού κόστους μπορούν να «δώσουν ώθηση» στην προσπάθεια ανάκαμψης των Ελληνικών Ιπποδρομιών και να συμβάλλουν στη γενικότερη άνοδο του τζίρου στο ιπποδρομιακό στοίχημα


του Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκη

«Η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται»
Από το φθινόπωρο του 2015 ο Ελληνικός Ιππόδρομος πρόκειται να εισέλθει σε νέα φάση, στην «μετα-ΟΔΙΕ εποχή», με ολοκαίνουργια εταιρία η οποία αναλαμβάνει τη διαχείριση του ιπποδρομιακού στοιχήματος και με τις ελπίδες όλων όσων ασχολούνται – επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά - με τις Ιπποδρομίες να βασίζονται στις κινήσεις που θα επιλέξει να κάνει ο νέος διαχειριστής του στοιχήματος με στόχο την ανάκαμψη του τζίρου.

Οι Ιπποδρομίες παγκοσμίως ζουν - κατά κύριο λόγο - από τα έσοδα του ιπποδρομιακού στοιχήματος, επομένως είναι μείζονος σημασίας η σταδιακή βελτίωση των εσόδων για να μπορέσουμε να κάνουμε λόγο στην συνέχεια και για προσπάθεια ανάκαμψης του ίδιου του αθλήματος.

Για όλα αυτά χρειάζεται οπωσδήποτε κάποιο μακρόπνοο σχέδιο, με χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένους στόχους, που θα αποσκοπεί πρωτίστως στην επανασύσταση της εγχώριας Ιπποπαραγωγής, στην περαιτέρω φοροελάφρυνση της Ιδιοκτησίας, στην αποτύπωση νέων, σαφών κανόνων και όρων διαφάνειας που θα διέπουν το άθλημα και θα «θωρακίζουν» το προϊόν του (ιπποδρομιακό στοίχημα). Όλα αυτά χρειάζεται να γίνουν από την πλευρά της Πολιτείας, η οποία πρέπει - εξ ορισμού - να παίζει διαρκώς τον ρόλο του «εγγυητή» της απρόσκοπτης και εύρυθμης διεξαγωγής των Ιπποδρομιών στην Ελλάδα.

Από την άλλη πλευρά, η νέα εταιρία (Ιπποδρομίες Α.Ε.) που αναλαμβάνει για τα επόμενα είκοσι χρόνια τη διενέργεια του ιπποδρομιακού στοιχήματος, χρειάζεται να προβεί επίσης σε σειρά ενεργειών προκειμένου να δώσει «προστιθέμενη αξία» στο προϊόν που πρόκειται να διαχειριστεί εφεξής και να συμβάλλει ουσιαστικά στην προώθηση της εικόνας και την επικοινωνία του αθλήματος στον κόσμο.
 

Είναι πάγια η θέση μου που έχω διατυπώσει εδώ και πολλά χρόνια πως από το τρίπτυχο: Αξιοπιστία – Προβολή – Αναβάθμιση «περνά» τόσο το παρόν όσο και το μέλλον των Ελληνικών Ιπποδρομιών αλλά και γενικότερα των Ιπποδρομιών. Και αν στην Πολιτεία εναπόκειται η διασφάλιση της αξιοπιστίας τους (με την ριζική αναδιαμόρφωση των Γενικών Διατάξεων και του Κώδικα Ιπποδρομιών και την μετατροπή της Φιλίππου Ένωσης της Ελλάδος σε μία αποκλειστικά εποπτεύουσα Ιπποδρομιακή Αρχή) τότε λοιπόν στην νέα Εταιρία Ιπποδρομιών απομένει η προβολή και η διαφήμιση των Ιπποδρομιών και η αναβάθμιση του ιπποδρομιακού προϊόντος.

Κάποιες από τις ενέργειες που απαιτούνται να γίνουν από την νέα εταιρία έχουν σημαντικό έως υψηλό κόστος (δημιουργία νέας καθημερινής τηλεοπτικής εκπομπής για τον Ιππόδρομο πριν και μετά από τις κούρσες, διαφημιστική καμπάνια σε έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο κλπ) με μεσο-μακροπρόθεσμα και σχετικά αμφίβολα αποτελέσματα, κάποιες ενέργειες από την άλλη είναι μηδενικού κόστους με άμεσο θετικό αντίκτυπο.

Από αυτές τις τελευταίες θα εξαρτηθεί εν πολλοίς η επιτυχία του νέου εγχειρήματος και θα «μετρηθεί» ουσιαστικά η βούληση της νέας Εταιρίας Ιπποδρομιών για αν και κατά πόσο θέλει να συμβάλλει στην προσπάθεια ανάκαμψης των Ελληνικών Ιπποδρομιών. Μερικές απλές κινήσεις μηδενικού κόστους, είναι δυνατό να αλλάξουν άμεσα τα δεδομένα και να δώσουν «δυναμική» σε ένα παιχνίδι που απαξιώθηκε στο πέρασμα του χρόνου. Ας δούμε επιγραμματικά κάποιες από αυτές:

1. Αναπροσαρμογή της τιμής μονάδας και του υπολογισμού των αποδόσεων
Είναι σε όλους γνωστό πως το ιπποδρομιακό στοίχημα ανήκει στα «παιχνίδια υψηλής ανακύκλωσης», κάτι που σημαίνει πως η γκανιότα αλλά και η ελάχιστη τιμή μονάδας του παιχνιδιού είναι δύο καθοριστικοί παράγοντες που επηρεάζουν στον μέγιστο βαθμό την πορεία των εσόδων του. Για τη γκανιότα δεν είναι δυνατό να υπάρξει κάποια συζήτηση αυτή την στιγμή – προτού ξεκινήσει τη δραστηριότητά της η νέα εταιρία – αλλά σε σχέση με την ελάχιστη τιμή μονάδας, η μείωσή της στο μισό (στα 0,25 €) αποτελεί κίνηση μηδενικού κόστους με πολλαπλά οφέλη (ο υποδιπλασιασμός της τιμής μονάδας βοηθά αφενός στην μεγαλύτερη ανακύκλωση του χρήματος και παράλληλα «ρίχνει» σημαντικά τις πιθανότητες φορολόγησης κερδισμένων δελτίων). Προς την κατεύθυνση αυτή συνηγορεί η πρόσφατη απόφαση του ΟΠΑΠ να διαμορφώσει ως νέα ελάχιστη τιμή μονάδας τα 0,25 € για τα υπόλοιπα παιχνίδια του, επομένως είναι εξαιρετικά πιθανό να δούμε κάτι ανάλογο και για τον Ιππόδρομο.

Ένας εξίσου πολύ κρίσιμος παράγοντας που μπορεί να προσελκύσει αρκετό κόσμο χωρίς να χρειάζεται καμία δαπάνη, είναι αλλαγή στον υπολογισμό των αποδόσεων, που χρειάζεται να γίνεται πλέον στα πρότυπα του στοιχήματος (υπολογισμένες στην μονάδα δηλαδή και όχι στην ελάχιστη τιμή στήλης). Τα οφέλη σε αυτή την περίπτωση διπλά: οι αποδόσεις θα είναι απολύτως κατανοητές από όλους – είτε έχουν σχέση με τις ιπποδρομίες ή όχι – και θα είναι πολύ πιο ελκυστικές. Για να γίνει κατανοητό το τελευταίο επιχείρημα, ένα γρήγορο – και συνάμα εξόχως κατατοπιστικό – παράδειγμα:

Έστω ότι στοιχηματίζω γκανιάν σε ένα άλογο που τελικά κερδίζει. Σύμφωνα λοιπόν με τα ισχύοντα, για να εισπράξω δύο φορές τα χρήματά μου θα πρέπει να ανακοινωθεί απόδοση «1 ευρώ» στο παιχνίδι του γκανιάν, ενώ με τον νέο τρόπο υπολογισμού που προτάθηκε παραπάνω, η απόδοση που θα ανακοινωθεί είναι «2»! 


Οι διαφορές είναι προφανείς…

2. Προσπάθεια να γίνει το ιπποδρομιακό παιχνίδι «διαδραστικό»
Στο παρελθόν οι «Ιπποδρομίες» είχαν αποστείλει προς τον ΟΔΙΕ σειρά προτάσεων με στόχο αυτό ακριβώς, δηλαδή την «αμφίδρομη επικοινωνία» των φιλίππων με το ίδιο το άθλημα των Ιπποδρομιών, ώστε οι πρώτοι να καταστούν «συμμέτοχοι» και «συνδιαμορφωτές» της εξέλιξής του στο πέρασμα του χρόνου. Πέρα λοιπόν από τα σχετικά απλά (όπως πχ οι ψηφοφορίες για την ανάδειξη των δημοφιλέστερων ανά κατηγορία ίππων, προπονητών, αναβατών κλπ με κληρώσεις δώρων για τους συμμετέχοντες στις μετρήσεις) υπάρχουν και άλλοι τρόποι που μπορούν να διαμορφώνουν οι ίδιοι οι φίλιπποι το παιχνίδι. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει με την προκήρυξη ιπποδρομιών «All Stars», ιδέα που έχει δοκιμαστεί ήδη με τεράστια επιτυχία σε άλλες χώρες του εξωτερικού (για την ιστορία αξίζει να αναφερθεί πως την συγκεκριμένη πρόταση είχαν στα χέρια τους ΟΔΙΕ και Φίλιππος Ένωση – μέσω της επιστολής των «Ιπποδρομιών» - από τις 10-1-2011!)
 

Η χρήση της νέας τεχνολογίας στα τυχερά παιχνίδια «ανοίγει νέους δρόμους» και για το ιπποδρομιακό στοίχημα. Ήδη, όπως αναδημοσίευσαν πρόσφατα οι «Ιπποδρομίες», η Ευρωπαϊκή Ένωση προετοιμάζει την ενιαία ψηφιακή αγορά στον χώρο των τυχερών παιχνιδιών. Νέοι νόμοι, λοιπόν, και νέοι κανόνες, η εγχώρια αγορά θα πρέπει να επαναρυθμιστεί και η νέα Εταιρία Ιπποδρομιών χρειάζεται να είναι έτοιμη για τις επερχόμενες αλλαγές οι οποίες αναμένονται να εφαρμοστούν σύντομα. Η είσοδος του ιπποδρομιακού στοιχήματος στο διαδίκτυο και ο στοιχηματισμός μέσω ιντερνετικής πλατφόρμας αποτελεί «κίνηση πρώτης γραμμής» προς την κατεύθυνση αυτή. Η τεχνογνωσία ήδη υπάρχει –έχει τεθεί εδώ και καιρό σε εφαρμογή η στοιχηματική πλατφόρμα του ΟΠΑΠ – και επομένως μία τέτοια ενέργεια δεν απαιτεί κόστος. Εκτός των προηγουμένων που αναφέραμε, η χρήση εφαρμογών σε tablets, iphones κλπ είναι από μόνη της απόλυτα ικανή να «εκτινάξει» τη δημοφιλία του παιχνιδιού και να το «απεγκλωβίσει» από τα «στενά όρια» των πρακτορείων ΟΠΑΠ (καίτοι η αλυσίδα του δικτύου πωλήσεων θα αυξηθεί εντυπωσιακά από τον Σεπτέμβριο). Επιπλέον, η χρήση (και) της Αγγλικής γλώσσας σε ένα στοιχηματικό site είναι δυνατό να προσελκύσει σημαντικό αριθμό τουριστών, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες που κατακλύζουν τη χώρα (αυτό βέβαια προαπαιτεί αναγραφή των ονομάτων όλων των ίππων με λατινικούς χαρακτήρες, μία από τις διαδικασίες που ακολουθούνται στο διεθνές σύστημα Pattern Races του οποίου είμαι χρόνια υπέρμαχος) ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει μελλοντικά ένα «άνοιγμα» των Ελληνικών Ιπποδρομιών προς το εξωτερικό – αφού έχουν προηγουμένως εξασφαλιστεί όλες οι κατάλληλες προϋποθέσεις –, με «πρώτο σταθμό» φυσικά την Κύπρο!

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό μεταξύ τους μπορούν να «αλλάξουν το τοπίο» σε σχετικά μικρό διάστημα και να συνεισφέρουν θετικά στην τιτάνια προσπάθεια που απαιτείται για την πλήρη «αποκατάσταση» του ονόματος των Ιπποδρομιών στην Ελλάδα και την εκ νέου καταξίωσή τους στην κοινωνία, όπως συνέβαινε στο – όχι και τόσο μακρινό – παρελθόν. Ας περιμένουμε λοιπόν όλοι με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε τις πρώτες κινήσεις της νέας Εταιρίας Ιπποδρομιών και κατά πόσο αυτές θα βρουν ερείσματα στο παικτικό κοινό.



Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης
Διαβάστε σχετικά:

- Τεχνική ανάλυση: Δυνατότητες για άνοδο του ιπποδρομιακού στοιχήματος και ποιοτικής αναβάθμισης του αθλήματος


- Τεχνική ανάλυση: Δυνατότητες για άνοδο του ιπποδρομιακού στοιχήματος και ποιοτικής αναβάθμισης του αθλήματος (πρόσθετες προτάσεις)

- Τυχερά παιχνίδια: Προς ενιαία ψηφιακή αγορά βαδίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, της Τετάρτης 13 Μαΐου 2015

- Οι «Ιπποδρομίες» καταθέτουν ολοκληρωμένη πρόταση για τη διεξαγωγή «ιπποδρομιών all – stars», της Δευτέρας 10 Ιανουαρίου 2011

- Επιστολή των «Ιπποδρομιών» προς τον ΟΔΙΕ και τη ΦΕΕ, της Δευτέρας 10 Ιανουαρίου 2011

- Κούρσα «All – stars»: «Η ιπποδρομία των φιλίππων», του Σαββάτου 8 Ιανουαρίου 2011

Ιπποδρομίες Α.Ε. - επίσημη ιστοσελίδα

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Ο καιρός ΤΩΡΑ (Μαρκόπουλο)

Οι «Ιπποδρομίες» στο YouTube

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Οι «Ιπποδρομίες» στο Facebook

Αρχείο δημοσιευμάτων «Ιπποδρομιών»