Ιπποδρομιακές ειδήσεις σε τίτλους:

«Ιπποδρομίες», ο Ελληνικός ιστοχώρος των ιπποδρομιών, http://ippodromiaka-nea.blogspot.gr/ - email επικοινωνίας: ippodromies@yahoo.gr

Τρίτη, 21 Απριλίου 2015

Απόψεις: Οι Ελληνικές Ιπποδρομίες στην αναζήτηση της… «δημιουργικής σαφήνειας»

Μετά την «συμφωνία – γέφυρα» για την μετάβαση του Ιπποδρόμου στην «μετα-ΟΔΙΕ εποχή», επόμενος στόχος είναι η εξασφάλιση της βιωσιμότητας των Ελληνικών Ιπποδρομιών

Ποια είναι τα «προαπαιτούμενα» για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος

του Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκη

Οι Ελληνικές Ιπποδρομίες, το «πρόγραμμα διάσωσης» και η… «τρόικα της επιτυχίας»!

Η πολύχρονη διαδικασία για την εικοσαετή παραχώρηση της άδειας διενέργειας αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος ολοκληρώνεται επιτέλους την Παρασκευή 24 Απριλίου 2015, με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΟΠΑΠ, όπως αναφέρεται στο σχετικό Δελτίο Τύπου που εξέδωσε προ ημερών το Ταμείο.

Κάντε κλικ στο εικονίδιο για να διαβάσετε το Δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ: 
https://www.scribd.com/doc/262576141/%CE%94%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%AF%CE%BF-%CE%A4%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%A4%CE%91%CE%99%CE%A0%CE%95%CE%94-17-4-2015-doc

Η προσπάθεια λοιπόν για μία «συμφωνία – γέφυρα» πριν το κλείσιμο του ΟΔΙΕ (ο οποίος
ειρήσθω εν παρόδω έπρεπε να έχει σταματήσει τη δραστηριότητά του πριν από καιρό, αν εν τω μεταξύ δεν είχαν μεσολαβήσει οι διαδοχικές παρατάσεις στην ημερομηνία κατά την οποία θα έπρεπε να τεθεί σε λύση και εκκαθάριση) επιτεύχθηκε, με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται να διακοπεί η ιπποδρομιακή δραστηριότητα μέχρι να αναλάβει ο νέος παραχωρησιούχος. Αυτό που χρειάζεται επειγόντως πια, είναι ένα καινούργιο «πρόγραμμα διάσωσης» με νέους όρους που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα των Ελληνικών Ιπποδρομιών στο διηνεκές. Με τον όρο «πρόγραμμα διάσωσης» για τις Ελληνικές Ιπποδρομίες εννοούμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με σκοπό την ανάπτυξη του αθλήματος συνολικά, το οποίο θα πρέπει εξ ορισμού να περιλαμβάνει – εκτός από τις προωθητικές ενέργειες του ΟΠΑΠ σε επίπεδο διαχείρισης του νέου προϊόντος που πρόκειται να διαθέσει στην αγορά – την ριζική αναδιαμόρφωση του πλαισίου και των διαδικασιών που διέπουν τις Ελληνικές Ιπποδρομίες, μία δράση με πολλαπλούς στόχους: την «αναβάπτιση» του αθλήματος στην συνείδηση του μέσου πολίτη με στόχο την «απενοχοποίησή» του, την αναβάθμιση των ίδιων των Ελληνικών Ιπποδρομιών ποιοτικά και ποσοτικά καθώς και του προσφερόμενου – κατ’ επέκταση – προϊόντος τους (ιπποδρομιακό στοίχημα) μέσα από νέες και σαφείς Διατάξεις απόλυτα προσαρμοσμένες στις «απαιτήσεις των καιρών».


Η «προίκα», η «νύφη» και ο «επιτυχημένος γάμος»

Η «πολύφερνη νύφη» στην περίπτωση αυτή είναι η άδεια του ιπποδρομιακού στοιχήματος. Για να ευοδωθεί ο «γάμος» όμως (η εικοσαετής παραχώρηση της άδειας του ιπποδρομιακού στοιχήματος) χρειάζεται και κάποια «προίκα». Ποια είναι αυτή η «προίκα»;

Όσες προσπάθειες και αν γίνουν από τον ΟΠΑΠ για την επικοινωνία του παιχνιδιού στους παίκτες – πελάτες του, πολύ δύσκολα θα κατορθωθεί κάτι σημαντικό, αν προηγουμένως δεν έχουν αλλάξει όλες εκείνες οι γενεσιουργές αιτίες που ευθύνονται για τον ευτελισμό των Ελληνικών Ιπποδρομιών και την καταβαράθρωση του τζίρου τους συνεπεία αυτού του γεγονότος. Η οικονομική κρίση «έπαιξε τον ρόλο της» στη δεινή θέση στην οποία περιήλθε το άθλημα, αυτό πάντως που θα πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι πως η κρίση δεν ήταν η αφορμή αλλά ο καταλύτης των αλυσιδωτών αντιδράσεων που επισυνέβησαν τα τελευταία χρόνια στον Ελληνικό Ιππόδρομο. Με άλλα λόγια, η προϋπάρχουσα κατάσταση στον χώρο θα οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια τα πράγματα στο σημερινό «σημείο-μηδέν» για το άθλημα και απλώς η οικονομική δυσπραγία των καιρών επιτάχυνε χρονικά τις εξελίξεις.

Αυτό λοιπόν που χρειάζεται άμεσα για την ανάταξη των Ελληνικών Ιπποδρομιών είναι μία «προίκα» από την Πολιτεία ώστε να μπορέσουν να ξεφύγουν από την υποβαθμισμένη θέση στην οποία βρίσκονται από πλευράς εσόδων, θεάματος και αποδοχής από τον κόσμο. Η ανάπτυξη και η ευημερία των Ιπποδρομιών παγκοσμίως εδράζεται στο τρίπτυχο: αξιοπιστία - προβολή - αναβάθμιση. Μέχρι τώρα η συγκεκριμένη δουλειά - υποτίθεται τουλάχιστον πως - θα έπρεπε να γίνεται από τον ΟΔΙΕ και τη Φίλιππο Ένωση. Τα αποτελέσματα των… «προσπαθειών» τους τα «γεύεται» ήδη από καιρό ολόκληρη η ιπποδρομιακή κοινότητα…

Η Πολιτεία οφείλει να «θωρακίσει» τις Ελληνικές Ιπποδρομίες πριν την παραχώρηση της άδειας διεξαγωγής του ιπποδρομιακού στοιχήματος στον ΟΠΑΠ, για τον απλούστατο λόγο πως επειδή η ίδια η ύπαρξη των Ελληνικών Ιπποδρομιών και η βιωσιμότητά τους εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τους τζίρους και τα έσοδα του ιπποδρομιακού στοιχήματος, η εκχώρηση της διενέργειας ιπποδρομιακού στοιχήματος ουσιαστικά σημαίνει ταυτόχρονη παραχώρηση της διεξαγωγής του αθλήματος.

Από την άλλη, οι αναχρονιστικές Διατάξεις και Κανόνες που διέπουν σήμερα τις Ελληνικές Ιπποδρομίες λειτουργούν ως τροχοπέδη στην προσπάθεια αναβάθμισης του αθλήματος, αφού δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες όπου φίλιπποι απογοητευμένοι με τις αποφάσεις των Επιτροπών Ελέγχου εγκαταλείπουν μαζικά – τώρα και στο παρελθόν - τον χώρο πλήρως αγανακτισμένοι. Ας δούμε ένα άλλο πιο εύληπτο παράδειγμα από την καθημερινότητά μας για να γίνει κατανοητό πόσο «κρίσιμο μέγεθος» είναι για το μέλλον των Ιπποδρομιών η αξιοπιστία τους και η «έξωθεν καλή μαρτυρία» τους:

Ας υποθέσουμε πως διαθέτουμε μία εξαιρετική μπουτίκ φρούτων και λαχανικών και κάθε τόσο «ρίχνουμε στην αγορά» νέα προϊόντα. Προκειμένου μάλιστα να τα προωθήσουμε, τα τοποθετούμε στο «πρώτο ράφι» έτσι ώστε να τα βλέπει όλος ο κόσμος και να πουλήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα. Φαντάζεστε λοιπόν τι πρόκειται να συμβεί αν το προϊόν που λανσάρουμε στην αγορά είναι – η φαίνεται πως είναι - «σάπιο»; Ποιος τρελός είναι εκείνος που θα θελήσει σε αυτήν την περίπτωση να αγοράσει ένα σάπιο πράγμα;

Μπορώ να δεχθώ εκ προοιμίου πως ο ΟΠΑΠ έχει τις καλύτερες προθέσεις για να διαχειριστεί το προϊόν που απορρέει από τις Ελληνικές Ιπποδρομίες και θα θελήσει από την πρώτη στιγμή να το «σπρώξει» στο ευρύ κοινό μέσω έντυπων καταχωρήσεων, τηλεοπτικών διαφημίσεων και εν πάσει περιπτώσει με όλα τα πρόσφορα μέσα. Εδώ είναι που μπαίνει αμείλικτα το ερώτημα: Τι ακριβώς έχει να διαφημίσει με τα σημερινά δεδομένα; Την ποιότητα; Την ποσότητα; Τα οφέλη; Από όπου και αν το δούμε, υπάρχουν προβλήματα που «φωνάζουν» και αναζητούν την λύση τους. Από την βούληση που θα επιδείξει τελικά – ή όχι – η Πολιτική Ηγεσία εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα του εγχειρήματος. Αν δηλαδή επιδειχθεί η ίδια διάθεση από το Κράτος για «ξεκαθάρισμα του χώρου» όπως ακριβώς έγινε και στο ποδόσφαιρο, τότε οι Ελληνικές Ιπποδρομίες – απαλλαγμένες πλήρως από τα «βαρίδια» του παρελθόντος – έχουν όλες τις δυνατότητες ώστε να καταστούν εκ νέου ως ένα από τα δημοφιλέστερα αθλήματα στην Ελλάδα και να «πρωταγωνιστούν μονίμως» - με θετικό τρόπο - σε επίπεδο θεάματος και εσόδων. Σε διαφορετική περίπτωση, ένα «προβληματικό προϊόν», ακόμα και αν τύχει της καλύτερης μεταχείρισης από τον πωλητή του, δεν θα μπορέσει ποτέ να αποκτήσει αυτό που ονομάζεται «προσβασιμότητα» στην κοινωνία. Το «άνοιγμα» των Ιπποδρομιών, εκτός από την τηλεοπτική – και όχι μόνο – προβολή του «προαπαιτεί» κατά μείζονα λόγο την «εσωτερική καθαρότητά» του, αλλιώς θα απορριφθεί συλλήβδην από τον κόσμο.

Η ώρα της «δημιουργικής σαφήνειας» έφτασε λοιπόν. Η Πολιτεία χρειάζεται πια να παίξει
«πρωταγωνιστικό ρόλο» και να προωθήσει όλες τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται να γίνουν για να διασφαλιστεί το μέλλον του αθλήματος. Η… «τρόικα της επιτυχίας» όπως την σκιαγραφήσαμε προηγουμένως (δηλαδή το τρίπτυχο αξιοπιστία – προβολή – αναβάθμιση) είναι η μόνη ικανή συνθήκη που εγγυάται εσαεί τη βιωσιμότητα των Ελληνικών Ιπποδρομιών. Έφτασε ο καιρός λοιπόν για μία νέα, «έντιμη συμφωνία» των Ελληνικών Ιπποδρομιών με την Πολιτεία και τους φιλίππους, με στόχο να μπει - μόνιμα - από δω και πέρα το άθλημα «σε τροχιά ανάπτυξης» και να ξεφύγει μία και καλή από το «σπιράλ θανάτου» το ταχύτερο δυνατό.

Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης
Διαβάστε σχετικά:


Ιπποδρομίες Α.Ε. - επίσημη ιστοσελίδα

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Ο καιρός ΤΩΡΑ (Μαρκόπουλο)

Οι «Ιπποδρομίες» στο YouTube

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Οι «Ιπποδρομίες» στο Facebook

Αρχείο δημοσιευμάτων «Ιπποδρομιών»