Ιπποδρομιακές ειδήσεις σε τίτλους:

«Ιπποδρομίες», ο Ελληνικός ιστοχώρος των ιπποδρομιών, http://ippodromiaka-nea.blogspot.gr/ - email επικοινωνίας: ippodromies@yahoo.gr

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012


Υποθέσεις και… Ιππο – θέσεις

άρθρο του Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκη

Πριν από λίγες μέρες ήρθε στο φως της δημοσιότητας μία επιστολή του ΟΔΙΕ με την οποία απαντούσε στην επερώτηση των βουλευτών του ΛΑΟΣ και στην οποία αναφέρονταν οι προτεραιότητες της Ηγεσίας του Οργανισμού. Μεταξύ των άλλων υπήρχε και μία αναφορά για την «…επανασύσταση και λειτουργία του ιπποδρομιακού λαχείου ΣΟΥΪΠΣΤΕΪΚ (SWEEPSTAKE) σε όλη την Ελλάδα με χιλιάδες σημεία πώλησης και διανομής…».

Μία τέτοια ενέργεια έχει ως προφανή της στόχο αφενός μεν την προσπάθεια για την προσέλκυση νέων πελατών – φιλίππων (το ΣΟΥΪΠΣΤΕΪΚ αποτελεί ένα «ιπποδρομιακό λαχείο» που ξεφεύγει κατά κάποιον τρόπο από τα υπόλοιπα κλασικά ιπποδρομιακά παιχνίδια) καθώς και για την τόνωση των εσόδων του, σε μία εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για το μέλλον του Οργανισμού γενικότερα.

Η εξαγγελία αυτή πάντως είναι βασισμένη σε ένα καθαρά θεωρητικό μοντέλο, αφού όλες οι ενδείξεις επί του παρόντος σχετικά με το «μέλλον» του ΣΟΥΪΠΣΤΕΪΚ κάθε άλλο παρά ευοίωνες είναι…

Οι λόγοι είναι απλοί:

Ο πρώτος λόγος για τον οποίο εκτιμώ βάσιμα πως δεν θα επιτύχει ουδόλως το εγχείρημα της επανένταξης – αυτή την χρονική περίοδο – του ΣΟΥΪΠΣΤΕΪΚ είναι μάλλον προφανής: σήμερα, όπου οι φίλιπποι που στοιχηματίζουν στις Ιπποδρομίες είναι ελάχιστοι σε σχέση με το παρελθόν και σε συνδυασμό με την γενικότερη τάση του τζίρου του ιπποδρομιακού στοιχήματος η οποία είναι πτωτική, οι ελπίδες ότι ένα «νέο προϊόν» (αν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «νέο») θα κατάφερνε πιθανώς να «αναζωπυρώσει» το ενδιαφέρον του φιλίππου κοινού είναι μάλλον φρούδες. Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν όλοι ανεξαιρέτως αυτή την εποχή πλήττονται από την δεινή οικονομική κρίση και  την συνεχή συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, γεγονός που αποτυπώνεται ξεκάθαρα σε όλες τις μετρήσεις της αγοράς. Επομένως, ο Ιππόδρομος δεν θα μπορούσε «να ξεφύγει από το πεπρωμένο του» σε αυτή την περίπτωση και έτσι σχεδόν νομοτελειακά θα λέγαμε πως καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η επανασύσταση και η λειτουργία του ΣΟΥΪΠΣΤΕΪΚ στην δεδομένη χρονική στιγμή δεν θα μπορέσει σε καμία περίπτωση να αποφέρει τα προσδοκώμενα οικονομικά αποτελέσματα.

Ο δεύτερος λόγος – εξίσου πολύ σημαντικός με τον προηγούμενο – είναι η πλήρης αδυναμία προβολής και προώθησης του προϊόντος του ΟΔΙΕ, που δεν είναι άλλο φυσικά αυτές καθαυτές τις Ιπποδρομίες. Με μηδενική διαφήμιση, με την τηλεοπτική μετάδοση να «απευθύνεται μονότονα» σε λιγοστούς μόνο φιλίππους (αφού είναι γνωστό πως η προβολή των Ιπποδρομιών σήμερα δεν γίνεται σε ελεύθερη συχνότητα, ώστε η εικόνα τους να είναι προσβάσιμη σε όλους), με την διαδικτυακή κάλυψη των Ιπποδρομιών – όποτε αυτή επιτυγχάνεται – να γίνεται «μετ’ εμποδίων» και με σημαντικά τεχνικά προβλήματα σε εικόνα και ήχο, με την ιστοσελίδα του ΟΔΙΕ να παραμένει σε… «δοκιμαστική λειτουργία» και με την παντελή έλλειψη «αμφίδρομης επικοινωνίας» με τους φιλίππους (φανταστείτε ότι δεν υπάρχει ούτε φόρμα επικοινωνίας αλλά ούτε καν ένα e-mail επικοινωνίας στην σελίδα του ΟΔΙΕ και εμείς πραγματευόμαστε αυτή την ώρα… την διαφήμιση και την προώθησης του προϊόντος του…) η παραμικρή σκέψη για την υλοποίηση μίας επιτυχημένης διαφημιστικής καμπάνιας του ΣΟΥΪΠΣΤΕΪΚ αυτή την εποχή κρίνεται εν πολλοίς επιεικώς ουτοπική.

Συνοψίζοντας λοιπόν τα στοιχεία, μπορούμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

Είχαμε πρόσφατα την εξαγγελία του ΟΔΙΕ για τον σχεδιασμό επαναφοράς ενός παλαιού προϊόντος που θα παρουσιαστεί και πάλι στους φιλίππους ως κάτι το «νέο». Οι φίλιπποι σήμερα είναι εντυπωσιακά λιγότεροι πια, ενώ από την άλλη οι οικονομικές τους δυνατότητες είναι εξαιρετικά μειωμένες σε σχέση με το παρελθόν. Έχοντας λοιπόν ως δεδομένο ένα προϊόν που εκ των πραγμάτων πρόκειται να απευθυνθεί σε μία «ισχνή και αδύναμη πελατεία» χωρίς καμία ουσιαστική πιθανότητα διεύρυνσής της (εξαιτίας τόσο της απουσίας των απαραίτητων μέσων και των πόρων για κάτι τέτοιο, όσο και της αδυναμίας διαχείρισης και αξιοποίησης όλων των διαθέσιμων «εργαλείων» που διαθέτει ο ΟΔΙΕ) ποιος σώφρων άνθρωπος θα «τολμούσε» να ισχυριστεί πως ένα τέτοιο προϊόν θα «περπατούσε» σήμερα στην αγορά και θα έφερνε τα επιθυμητά αποτελέσματα;

Η δική μου – προσωπική – εκτίμηση δίνει περίπου τρεις «μήνες ζωής» στο «νέο» ΣΟΥΪΠΣΤΕΪΚ και η άποψή μου είναι πως καλό θα ήταν ο Οργανισμός να ξανασκεφτεί καλά την χρονική στιγμή που θα επιλέξει για να επανεισάγει το παιχνίδι στο στοιχηματικό μενού του (αν και εδώ που τα λέμε, πολλές είναι οι φορές κατά το παρελθόν που ακούσαμε για σχεδιασμούς και εξαγγελίες του Οργανισμού, από τις οποίες όσες πραγματοποιήθηκαν κάποια στιγμή, αυτό έγινε τελικά με πολύ σημαντική καθυστέρηση). Το ΣΟΥΪΠΣΤΕΪΚ είναι ένα καλό προϊόν και μπορεί σίγουρα υπό προϋποθέσεις να προσελκύσει αρκετούς νέους παίκτες στο ιπποδρομιακό στοίχημα – άλλωστε σε δική μου εργασία που απέστειλα δύο φορές (!) από το 2008 (!) προς το Υπουργείο Πολιτισμού και προς τον ΟΔΙΕ είχα προτείνει την επαναλειτουργία του συγκεκριμένου παιχνιδιού –, αρκεί το όλο εγχείρημα να γίνει μεθοδευμένα, συγκροτημένα και κυρίως με πλάνο και στρατηγική. Μία «ξερή ανακοίνωση» που απλώς προαναγγέλλει ένα τέτοιο γεγονός δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση τον ενδεδειγμένο τρόπο προβολής και προώθησής ενός νέου παιχνιδιού. Με άλλα λόγια, όλες οι ενδείξεις «δείχνουν» την αποτυχία – από πλευράς αποδοχής του κόσμου αλλά και εσόδων – του «πειράματος».

Όλα αυτά βεβαίως τα έγραψα όχι για να παραστήσω τον «μάντη κακών ειδήσεων» ούτε για να φανώ «έξυπνος» σε μία οπωσδήποτε πολύ πιθανή περίπτωση αποτυχίας του ΣΟΥΪΠΣΤΕΪΚ. Απεναντίας, έσπευσα να αναφερθώ στο θέμα και να εκθέσω τις απόψεις μου πριν από την κυκλοφορία του λαχείου ΣΟΥΪΠΣΤΕΪΚ στην αγορά μήπως αυτή την φορά «ακούσουν» επιτέλους όλοι αυτοί που πρέπει και αναβάλλουν το εγχείρημα μέχρις ότου να διαμορφωθούν εκείνες οι κατάλληλες συνθήκες για μία επιτυχή έκβαση. Σε διαφορετική περίπτωση, θα «καεί» δυστυχώς άλλο ένα από τα λιγοστά πλέον «χαρτιά» του Οργανισμού. Και πιστέψτε με, δεν έχουν απομείνει πολλά πια…

Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης

Ιπποδρομίες Α.Ε. - επίσημη ιστοσελίδα

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Ο καιρός ΤΩΡΑ (Μαρκόπουλο)

Οι «Ιπποδρομίες» στο YouTube

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Οι «Ιπποδρομίες» στο Facebook

Αρχείο δημοσιευμάτων «Ιπποδρομιών»