Ιπποδρομιακές ειδήσεις σε τίτλους:

«Ιπποδρομίες», ο Ελληνικός ιστοχώρος των ιπποδρομιών, http://ippodromiaka-nea.blogspot.gr/ - email επικοινωνίας: ippodromies@yahoo.gr

Τρίτη 21 Ιουνίου 2011



Υποθέσεις και… Ιππο – θέσεις 


άρθρο του Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκη

Με αφορμή κάποια σχόλια που γράφτηκαν πρόσφατα σε διάφορα ιπποδρομιακά forums σχετικά με το ζήτημα της διαφημιστικής καμπάνιας του ΟΔΙΕ (λόγω κυρίως της διεξαγωγής του φετινού 65ου Ελληνικού Ντέρμπι) θα ήθελα να παραθέσω κάποιες σκέψεις σχετικά με την απόλυτη ανάγκη χάραξης επικοινωνιακής πολιτικής από τον ΟΔΙΕ που αφορούν σε θέματα marketing και προώθησης του ιπποδρομιακού προϊόντος.

Σε ο, τι αφορά στα συμβάντα που σχολιάστηκαν και αποτέλεσαν την αφορμή για το σημερινό μου σχόλιο, είχαμε την ανάθεση του ΟΔΙΕ στον τηλεοπτικό σταθμό ΤΗΛΕΑΣΤΥ διαφήμισης ενόψει και του Ντέρμπι. Παράλληλα, ένα πολύ μικρό κομμάτι αυτής της καμπάνιας δόθηκε επίσης στις ιπποδρομιακές ιστοσελίδες «Ειδήμων» και «SirGanian». Το θέμα που ανέκυψε οφείλεται στην «επιλεκτική» - σύμφωνα με κάποιους – ανάθεση των διαφημίσεων, κάνοντας παράλληλα αναφορές για «μίνι σκάνδαλο» (σε ο, τι αφορά κυρίως στο ύψος της χρηματοδότησης). Η θέση μου για όλα αυτά είναι η εξής:

Κάθε διαφήμιση που έχει στόχο της την προβολή των ιπποδρομιών είναι πάντα καλοδεχούμενη και την επικροτούμε θερμά. Είναι επίσης πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι ο ΟΔΙΕ να προσπαθεί να κάνει επιτέλους ένα πρώτο «άνοιγμα» στο Διαδίκτυο και στη διαφήμιση μέσω αυτού (είχαμε αναρτήσει μόλις πρόσφατα ένα σχετικό δημοσίευμα που αναφερόταν ακριβώς σε αυτήν τη δυναμική), ενώ είναι ακόμα πιο ευχάριστο άνθρωποι που μοχθούν καθημερινά για τις ιπποδρομίες να τους αναγνωρίζονται – αν μη τι άλλο – οι προσπάθειες και οι κόποι τους. Βεβαίως, τα ποσά που ακούστηκαν ότι εισέπραξαν τελικά οι δύο ιπποδρομιακές ιστοσελίδες μόνο «συμβολικά» θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν, είναι πάντως μία (καλή) αρχή. Σε ο, τι αφορά τώρα στα κακόβουλα σχόλια που ακούστηκαν από ορισμένους μετέπειτα, οι προθέσεις τους είναι κάτι παραπάνω από προφανείς, δεδομένου ότι λειτουργούν «ανταγωνιστικά» προς τις προαναφερθείσες ιστοσελίδες, ενώ οι κατηγορίες που εξαπολύθηκαν ήταν ψευδείς κατά τα φαινόμενα (τα νούμερα που «ακούστηκαν» ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα). Επομένως, επειδή ο καθένας μας κρίνεται από τις πράξεις του και τα λεγόμενά του, θα αρκεστώ απλά να εκφράσω την πλήρη αποδοκιμασία μου για την αήθη και αναίτια επίθεση που δέχτηκαν οι δύο έγκριτες ιπποδρομιακές ιστοσελίδες και δε θα επεκταθώ άλλο στο θέμα. Η μόνη περίπτωση πάντως που θα μπορούσε να δικαιολογήσει κάποιες αντιδράσεις θα ήταν αν όλα αυτά είχαν συμβεί με αδιαφανείς διαδικασίες, κάτι που δεν έγινε ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση. Επομένως, όσοι δεν έχουν κάτι σοβαρό να πουν, καλύτερα ας σωπαίνουν αντί να δημιουργούν εντάσεις και ανούσιες τριβές, ιδιαίτερα στους δύσκολους καιρούς για τον Ελληνικό Ιππόδρομο…

Αφού λοιπόν ξεκαθάρισα πλήρως τη θέση μου απέναντι στα γεγονότα της προηγούμενης εβδομάδας, θα προχωρήσω ένα βήμα παρακάτω προκειμένου να καταδείξω τα σοβαρά λάθη του Οργανισμού στο συγκεκριμένο θέμα:
 
1. Γιατί ο ΟΔΙΕ επέλεξε να ξεκινήσει τη διαφημιστική του καμπάνια μία μόλις περίπου εβδομάδα πριν από τη διεξαγωγή του Ντέρμπι;

Υπάρχει καμία περίπτωση μία τέτοια κίνηση να αποφέρει  - στο ελάχιστο – τα προσδοκώμενα αποτελέσματα; Η απάντηση είναι μία και σαφής: Επ΄ουδενί!

2. Γιατί ο ΟΔΙΕ δε φρόντισε να ανεβάσει την ίδια διαφήμιση και στη δική του επίσημη ιστοσελίδα;

Είναι δυνατό ο Οργανισμός να προσβλέπει σε άλλα μέσα προβολής και μην εκμεταλλεύεται καθόλου το δικό του χώρο (ιστοσελίδα), στον οποίο μπορεί να διαφημίζεται δωρεάν 24 ώρες το 24ωρο;

3. Γιατί ο ΟΔΙΕ δεν «παίζει» κανένα απολύτως σποτ κατά τη διάρκεια της ζωντανής ιπποδρομιακής εκπομπής του;

Πώς γίνεται να υπάρχει ζωντανή εκπομπή του Οργανισμού 6 ημέρες την εβδομάδα για περισσότερες από 4 ώρες ημερησίως και να μην έχει παίξει ούτε μία διαφήμιση για το Ντέρμπι; Από πού περιμένει να το μάθει ο κόσμος; Γιατί δε δόθηκε ανάλογη διαφήμιση και στο κανάλι ΣΠΟΡ+, το οποίο εν πάσει περιπτώσει προβάλλει σήμερα (με τις όποιες ατέλειες και αδυναμίες του) τις ιπποδρομίες;

4. Γιατί ο ΟΔΙΕ δεν έφτιαξε άρτιο διαφημιστικό υλικό για την προβολή του Ντέρμπι;

Στην τηλεοπτική εκπομπή «Ιππόδρομος» του HIGH TV εδώ και καιρό «παίζει» τηλεοπτικό σποτ για τον ΟΔΙΕ (καλώς επίσης έχει δοθεί και στον τηλεοπτικό σταθμό HIGH TV διαφήμιση). Είναι δυνατό να μην έχει φτιαχτεί ένα – υποτυπώδες – σποτάκι που να αναφέρεται στο Ντέρμπι; Αν η μοναδική ιπποδρομιακή εκπομπή που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν έχει στην κατοχή της το απαραίτητο υλικό, πώς να διαφημιστούν οι ιπποδρομίες και ειδικότερα το Ντέρμπι;

Όλα τα παραπάνω – και πολλά άλλα που δεν είναι επί του παρόντος – συνιστούν δράσεις οι οποίες φανερώνουν σωρεία «προχειροτήτων» και «σπασμωδικών κινήσεων» από ανθρώπους όπου όχι μόνο δε γνωρίζουν απολύτως τίποτα από marketing και από την προώθηση προϊόντος αλλά που επίσης φαίνεται να μην ανησυχούν και πολύ για την άνοδο των ιπποδρομιών. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά το γεγονός πως δε γίνονται ούτε τα αυτονόητα, ούτε καν αυτά που δε στοιχίζουν ούτε ένα ευρώ στον Οργανισμό (για να μην επικαλεστούν ορισμένοι την οικονομική δυσπραγία ως την κύρια αιτία για την αδυναμία προβολής των ιπποδρομιών). Η ιδέα της διαφήμισης των ιπποδρομιών θα πρέπει να αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα για το νέο ιδιοκτήτη, αν φυσικά δεν επιθυμεί να έχει την ίδια τύχη που έχει σήμερα ο Ελληνικός Ιππόδρομος. Το «άνοιγμα» των ιπποδρομιών προς την κοινωνία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλκυση στο χώρο νέων επαγγελματιών, νέων ιδιοκτητών, νέων φιλίππων και νέων παικτών που θα προκύψουν αναλογικά από τους νέους φιλίππους.

Η ανάγκη για συνεχή προβολή των ιπποδρομιών (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διεξαγωγή τους) είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική. Το κανάλι του ΟΔΙΕ υπήρχε στις προτάσεις μου από το 2008 (στην εργασία που έχει στα χέρια του από τότε ο ΟΔΙΕ και το Υπουργείο Πολιτισμού…) και σήμερα νομίζω πως φαίνεται ιδιαίτερα η αξία ενός τέτοιου εγχειρήματος. Η συνεχής ενημέρωση των φιλίππων θα πρέπει να βρίσκεται πάντοτε ανάμεσα στις πρώτες προτεραιότητες του Ιπποδρόμου ενώ η διαρκής επαφή με τις ιπποδρομίες και τις ειδήσεις που πηγάζουν γύρω από αυτές εξοικειώνει το μέσο τηλεθεατή και τον φέρνει πιο κοντά στο άθλημα.

Κατά τα άλλα, το 65ο Ελληνικό Ντέρμπι θα διεξαχθεί «μεταξύ γνωστών και φίλων» ενώ άλλη μία σπουδαία ευκαιρία για την ανάδειξη και την ευρύτερη προβολή των ιπποδρομιών πήγε δυστυχώς χαμένη… Οι «Ιπποδρομίες» αποφάσισαν περίπου πριν από ενάμισι μήνα να φτιάξουν το δικό τους διαφημιστικό υλικό για το φετινό Ντέρμπι, αρχικά με τη δημιουργία τεσσάρων videos (ενώ προετοιμάζουμε ακόμα ένα video αμέσως μετά από τη διεξαγωγή του Ντέρμπι) και λίγο αργότερα με τη δημιουργία πέντε διαφημιστικών εικόνων που αναρτώνται συστηματικά τις τελευταίες είκοσι περίπου ημέρες στην ιστοσελίδα. Ελπίζουμε το παράδειγμά μας να βρει στο μέλλον κι άλλους μιμητές ώστε όλοι μαζί να προσπαθήσουμε να αναπληρώσουμε (στο μέτρο που μας αναλογεί) τα ολέθρια λάθη και τις τραγικές παραλείψεις ενός ανίκανου – κατά τα φαινόμενα – Οργανισμού, για το καλό των Ιπποδρομιών…

Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης

Ιπποδρομίες Α.Ε. - επίσημη ιστοσελίδα

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Ο καιρός ΤΩΡΑ (Μαρκόπουλο)

Οι «Ιπποδρομίες» στο YouTube

ImagesTime.com - Free Images Hosting

Οι «Ιπποδρομίες» στο Facebook

Αρχείο δημοσιευμάτων «Ιπποδρομιών»