Μετά την ολοκλήρωση της εκλογικής διαδικασίας, σειρά τώρα πρέπει να πάρει η ολοκλήρωση της εικοσαετούς παραχώρησης του ιπποδρομιακού στοιχήματος
Αν δεν υλοποιηθεί άμεσα η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση οι Ελληνικές Ιπποδρομίες εξαιρετικά σύντομα θα αποτελέσουν παρελθόν
Αν δεν υλοποιηθεί άμεσα η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση οι Ελληνικές Ιπποδρομίες εξαιρετικά σύντομα θα αποτελέσουν παρελθόν
Σοβαρά ερωτηματικά και… «πολλές συμπτώσεις»(;)…
Η ιπποδρομιακή ειδησεογραφία ήταν αρκετά πλούσια τις ημέρες που προηγήθηκαν, με κυριότερο ζήτημα τη διακοπή ηλεκτροδότησης στις εγκαταστάσεις του Ιπποδρόμου και την προσωρινή αναστολή της απόφασης της ΔΕΗ, μετά την αίτηση των ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε ο κύριος Χρήστος Θεοδωράκης και η οποία τελικά έγινε προσωρινά αποδεκτή από το Μονομελές Πρωτοδικείο του Δήμου Κρωπίας.
Είχαμε επίσης την προ ημερών ανακοίνωση από πλευράς ΟΔΙΕ για τη διακοπή διεξαγωγής ιπποδρομιακού στοιχήματος τα Σάββατα εξαιτίας απόφασης της Intralot για περικοπές στα λειτουργικά της έξοδα, ενώ, όπως έγραψε πρόσφατα η ιστοσελίδα Sir Ganian, υπάρχουν αναφορές από πράκτορες του ΟΔΙΕ οι οποίες κάνουν λόγο για καθυστέρηση στην έναρξη του ημερήσιου ιπποδρομιακού παιχνιδιού (οι εξαργυρώσεις επιτρέπονται από τις 12:30 και η διεξαγωγή στοιχήματος από τις 13:30, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο δημοσίευμα της συγκεκριμένης ιπποδρομιακής ιστοσελίδας).
Όλα αυτά μπορεί – και ίσως και να είναι – φαινομενικά άσχετα και ασύνδετα μεταξύ τους… Είναι όμως;
Αποφύγαμε – εσκεμμένα – την προηγούμενη εβδομάδα να αναφερθούμε σε όλα αυτά τα γεγονότα και να αναλύσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβαν χώρα, ενόψει της προεκλογικής περιόδου και ενώ ήδη διανύαμε τις τελευταίες μέρες πριν το άνοιγμα της κάλπης. Οι καιροί είναι «πονηροί», τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, και ακόμα και η πιο «αθώα» ενέργεια μπορεί να υποκρύπτει κάποιο πολύ «σκοτεινό» παρασκήνιο… Ας δούμε τα πράγματα με την σειρά:
Ο ΟΔΙΕ βρίσκεται σε διένεξη με τον Δήμο Κρωπίας (πρώην Δήμο Μαρκοπούλου) σχετικά με το αν θα πρέπει ή όχι να καταβάλλει ο Οργανισμός δημοτικά τέλη, καθώς περί τα τέλη του 2013 οι υπηρεσίες του ανακάλυψαν(!) – μετά από οκτώ χρόνια από την μεταφορά του στο Μαρκόπουλο… – πως όλα τα Ολυμπιακά Ακίνητα εξαιρούνται από την καταβολή δημοτικών τελών, κάτι το οποίο ο Δήμος αρνείται, με αποτέλεσμα να υπάρχει σε εξέλιξη δικαστική διαμάχη για την επίλυση της συγκεκριμένης διαφοράς. Η ΔΕΗ, από την άλλη, συνεχίζει να στέλνει κανονικά λογαριασμούς με δημοτικά τέλη και αποφεύγει να πάρει θέση γύρω από το θέμα, αφήνοντας ουσιαστικά τους δύο εμπλεκόμενους «να τα βρουν» μόνοι τους. Ακόμα και οι προσπάθειες από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ για προσωρινή «εκτόνωση» της κρίσης – αφού μία παρατεταμένη διακοπή ρεύματος θα έθετε δίχως άλλο σε άμεσο κίνδυνο το σύνολο των ίππων που σταβλίζονται στον Ιππόδρομο – δεν καρποφόρησαν και φτάσαμε στο σημείο να προσφεύγει μεμονωμένα ιδιώτης ιδιοκτήτης(!) στα Δικαστήρια προκειμένου να αποφευχθεί το «μοιραίο».
Υπάρχουν πολλές «καυτές» ερωτήσεις που χρήζουν επιτακτικών απαντήσεων:
1. Αφού η υπόθεση είναι γνωστή από τα τέλη του 2013, γιατί ο ΟΔΙΕ δεν έλαβε από καιρό όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή «ατυχήματος», κάτι που παρ’ ολίγο να συμβεί (και ακόμα δεν έχει αποφευχθεί πλήρως); Ο ΟΠΑΠ που πρόκειται – εκτός απροόπτου… - σύντομα να αναλάβει, είχε ενημερωθεί για το θέμα;
2. Ο ΟΔΙΕ είχε ενημερώσει έγκαιρα το ΤΑΙΠΕΔ για αυτό το ζήτημα; Και αν όχι, για ποιον ακριβώς λόγο δεν το έπραξε; Αν πάλι το ΤΑΙΠΕΔ είχε λάβει γνώση του συγκεκριμένου προβλήματος εν ευθέτω χρόνω, φρόντισε ανάλογα έτσι ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα (ή τουλάχιστον να δώσει προσωρινή διέξοδο) προκειμένου να μην υπάρξει κάποια «εμπλοκή» ικανή να δυσχεράνει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ομαλή εξέλιξη της αποκρατικοποίησης του ιπποδρομιακού στοιχήματος;
3. Γιατί κανείς Ιπποδρομιακός Φορέας δεν έχει εκδώσει μέχρι στιγμής κάποια ανακοίνωση ή ένα σχετικό Δελτίο Τύπου;
4. Είναι τυχαίο πως όλα αυτά συνέβησαν – με αδράνεια του συνόλου των εμπλεκόμενων Κρατικών Φορέων (ΟΔΙΕ, ΤΑΙΠΕΔ, ΔΕΗ) – λίγες ημέρες πριν από τη διενέργεια των Εθνικών εκλογών;
5. Είναι τυχαία η διακοπή προβολής των Ιπποδρομιών διαδικτυακά από τον ΟΔΙΕ, λίγες μόλις ημέρες πριν να εξελιχθούν τα παραπάνω γεγονότα;
6. Είναι τυχαία – χρονικά – η απόφαση που έλαβε η Intralot για περικοπή στα ωράρια των εργαζομένων της, σε μία περίοδο που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση του ιπποδρομιακού στοιχήματος και να συνεργάζεται πλέον με τον ΟΠΑΠ; Δηλαδή, με άλλα λόγια, αν αναλάβει από αύριο ο ΟΠΑΠ, η Intralot θα εξακολουθεί να μην του παρέχει τις υπηρεσίες της τα Σάββατα;
7. Είναι τυχαία η μερική λειτουργία των τερματικών του ΟΔΙΕ, σύμφωνα με αναφορές των πρακτόρων, ότι τα μηχανήματα του Οργανισμού ξεκινούν από το μεσημέρι; Και για ποιον ακριβώς λόγο συμβαίνει αυτό; Έχει να κάνει με τις «περικοπές» της Intralot στα ωράριά της ή υπάρχει κάτι άλλο; Και για ποιο λόγο δεν έχει εκδοθεί κάποια σχετική ανακοίνωση από τον ΟΔΙΕ;
8. Είναι τυχαίο πως όλα τα παραπάνω συμβαίνουν λίγο πριν «εκπνεύσει» η προθεσμία για την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης του ιπποδρομιακού στοιχήματος, όπου μετά την παρέλευση της συγκεκριμένης ημερομηνίας, ο ΟΠΑΠ αποδεσμεύεται από κάθε συμβατική υποχρέωσή του που προκύπτει από τους όρους του διαγωνισμού που κέρδισε;
Πολλές «μαζεμένες συμπτώσεις» που αναζητούν πειστικές εξηγήσεις…
«Ιπποδρομίες»